سرویس بین الملل- ابتکار اشتباه و غیر سیاسی دونالد ترامپ مبنی بر احداث دیوار میان آمریکا و مکزیک در کش و قوس راهروهای کنگره تاب می خورد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های آمریکا، ترامپ به دلیل عدم تامین بودجه لازم از سوی مکزیکوسیتی و مخالفت دمکرات ها از تامین هزینه ها، از ساخت دیوار مرزی بین مکزیک و آمریکا عقب نشینی کرده است.

ساخت دیوار در مرز مکزیک آمریکا از قول های کلیدی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ بود. 

رئیس کاخ سفید برای ساخت دیوار مرزی بیش از 1.5 میلیارد دلار در لایحه بودجه خود پیشنهاد داده است. این پیشنهاد باعث اتحاد دمکرات ها در مخالفت با آن شده است. 

دمکرات ها تهدید کرده اند که این لایحه را در صورت اختصاص دادن بودجه لازم برای ایجاد دیوار مذکور رد خواهند کرد. اما دونالد ترامپ پیشتر در توئیتی تاکید داشته که وی هنوز از ساخت دیوار حمایت و پافشاری می کند. 

وی در دیدار خصوصی با اعضای رسانه های محافظه کار که بی بی سی انگلیسی آن را منتشر کرد ، گفته است بودجه لازم را در خصوص ساختن دیوار مرزی بعدا فراهم خواهد ساخت. 

کلوین کانوی مشاور ترامپ نیز این موضوع را در مصاحبه ای با فاکس نیوز تایید کرد و گفت که بودجه ساخت دیوار الزما این هفته تامین نمی شود ولی به عنوان ' اولویت بسیار مهم ' باقی می ماند. 

در ادامه این گزارش آمده است، اکنون بیش از 100 روز از ریاست جمهوری دونالد ترامپ می گذرد و وی دوباره با مشکل جدی دیگری مواجه شده است و نمایندگان دمکرات مخالف طرح پیشنهادی وی در خصوص ساخت دیوار مرزی هستند. 

نمایندگان دمکرات قادر به رد طرح های پیشنهادی هستند و مدیر بودجه کاخ سفید نیز مجبور خواهد بود این طرح ها را بازنویسی کند و این بازنویسی باید منهای بودجه دیوار مرزی باشد.

دونالد ترامپ روز گذشته در توئیتی نوشت: اجازه ندهید که رسانه های قلابی به شما بگویند که من برنامه ام را در خصوص ایجاد دیوار مرزی تغییر داده ام. این دیوار ساخته خواهد شد و مواد مخدر و قاچاق انسان و غیره را متوقف خواهد شد.