همزمان با انتقاد شدید قدرت‌های بزرگ در همسایگی ونزوئلا از واکنش دولت سوسیالیست مادورو به ناآرامی‌های سیاسی که جان 26 تن را در هفته‌های اخیر گرفته، کاراکاس تهدید کرد از سازمان کشورهای آمریکایی خارج می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دلسی رودریگز، وزیر امور خارجه ونزوئلا در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: نیکولاس مادورو، رئیس جمهور کشورمان به من دستور داده که اگر وزرای امور خارجه سازمان کشورهای آمریکایی مستقر در واشنگتن بدون حمایت و تائید دولت کاراکاس نشستی درباره بحران ونزوئلا برگزار کنند، باید راهی برای خروج کشورمان از این سازمان بیابیم.

این اظهارات رودریگز چند ساعت قبل از نشست نمایندگان سازمان کشورهای آمریکایی که قرار است امروز (چهارشنبه) دیدار کنند، مطرح شد.

نمایندگان این سازمان قرار است درباره پیشنهاد مکزیک، برزیل، آمریکا و 13 کشور دیگر در خصوص برگزاری نشست ویژه وزرای امور خارجه حول محور "وضعیت ونزوئلا" تشکیل جلسه دهند.

رودریگز گفت: ما دیگر اجازه نقض‌های قانونی و حقوقی را که "مستبدانه و دلخواهی" هستند و تمامی مرزهای اخلاقی، قومی و قانونی را رد کرده‌اند، نمی‌دهیم. اینها مرزهایی هستند که کشورهای این سازمان منطقه‌ای باید به آنها احترام بگذارند.

در ماه گذشته صدها هزار تن از مردم ونزوئلا به خیابان‌ها آمده‌ها آمده و خواستارپایان ریاست جمهوری مادورو شده‌اند. این اعتراضات مرتبا با درگیری‌های خشونت‌آمیز میان معترضان و نیروهای امنیتی پایان یافته است. نیروهای امنیتی در این رویدادها برای متفرق کردن مردم متوسل به استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی شده‌اند.