در حالی که بیش از دو سال از تجاوز ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان به یمن می گذرد و این کشور مسلمان نشین در اثر بمباران های بی شمار این ائتلاف به ویرانه تبدیل شده، هیأت سیاسی عربستان سعودی در اتحادیه اروپا در صفحه رسمی خود در توییتر مدعی کمک 548 میلیون یورویی به شهروندان یمنی شد.

به گزارش مرور نیوز، هیأت سیاسی عربستان سعودی در اتحادیه اروپا در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توییتر بدون به خسارت های بی شمار بمباران های سعودی به یمن، ادعا کرد: از سال 2015 تاکنون، مرکز امداد و کمک رسانی ملک سلمان 548 میلیون یورو به حدود 26 میلیون یمنی کمک رسانی کرده است.
طرح ادعاهای خلاف واقع از سوی این هیأت سیاسی سعودی در حالی است که دبیرکل سامان ملل روز سه‌شنبه، 5 اردیبهشت (25 آوریل) در ژنو گفت: هر 10 دقیقه یک کودک زیر 5 سال یمنی بر اثر گرسنگی و بیماری‌های قابل پیشگیری جان خود را در یمن از دست می‌دهد.
در همین خصوص، احمد بن شمسی مدیربخش خاورمیانه سازمان دیده بان حقوق بشر از آمریکا و انگلیس و فرانسه و سایر کشورها خواست تا فروش سلاح به عربستان را متوقف کنند تا آنکه این رژیم نیز حملات هوایی خود علیه یمن را کاهش دهد و این سازمان هم در این خصوص تحقیقات خود را آغاز کند.
وی یادآور شد: تحقیقات به عمل آمده در گذشته توسط ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان عادلانه و قابل اعتماد نیست.'
ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به حملات هوایی خود در یمن علیه مواضع غیرنظامی و تاسیسات زیربنایی در سراسر این کشور ادامه می دهد و از ابتدای تجاوز نظامی خود به یمن (از ششم فروردین 94) این کشور را تحت محاصره هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.
تاکنون بیش از 12 هزار یمنی بر اثر حملات نظامی تجاوزکارانه ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان در یمن جان باخته اند.