نماینده دائم روسیه در وین اعلام کرد که کشورهای ۱+۵ آماده همکاری با ایران برای استفاه صلح آمیز از انرژی هسته ای هستند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از تاس، «ولادیمیر ورونکوف» نماینده روسیه در وین گفت: 6 گروه حاضر در مذاکرات هسته ای ایران اعلام کرده اند که آماده ادامه و تکمیل کار برای بازگشت ایران به اقتصاد جهانی هستند.

ورونکوف این اظهارات را در مصاحبه با خبرگزاری تاس در توضیح جلسه روز سه شنبه کمیسیون مشترک برجام در وین بیان داشت.

ورونکوف در توضیح نشست روز سه شنبه گفت: شرکت کنندگان در کمیسیون مشترک برجام درباره تنظیم سیستم بانکی برای روح بخشیدن به فعالیت های اقتصادی در ایران در حالیکه جامعه اقتصادی منافع زیادی در ایران دارد گفتگو کردند. شرکت کنندگان متفق القول بودند که سیستم بانکی موجود برای بازار ایران انعطاف زیادی نداشته و چندان هم قابل اعتماد نیست بنابراین کمیسیون مشترک برجام باید گام های بیشتری بردارد.

این دیپلمات روس درباره تاسیسات اراک نیز سخن گفته و عنوان داشت که کشورهای ۱+۵ آماده همکاری با ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای هستند.

در همین رابطه وزارت خارجه روسیه،‌ شامگاه سه شنبه در پایان نشست وین در باره برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به بر جام اعلام کرد امضاکنندگان این توافق هسته ای به تعهدات خود پایبندند.

بر پایه این بیانیه، اعضای کمیسیون مشترک در فضایی سازنده درباره برجام و اجرای آن رایزنی کردند و همه طرفین تعهد کردند تا در راستای اجرای موارد این توافق بکوشند.

در این بیانیه بر دسترسی ایران به تجارت جهانی و همکاری های اقتصادی در امور مالی تاکید شده و بر آمادگی طرفین جهت اقدامات بیشتر در برداشتن موانع موجود برای پیوستن ایران به اقتصاد جهانی تصریح شده است.