سالگرد آزادسازی منطقه سینا از دست رژیم صهیونیستی، امسال در حالی برگزار شد که مخالفان مصری نظام حاکم بر این کشور را به شکست در مبارزه با تروریسم و واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به آل سعود در چارچوب توافقنامه بازبینی ترسیم مرزهای دریایی با عربستان متهم کردند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری القدس العربی «خالد علی» نماینده مجلس مصر با توجه به ابطال توافقنامه تیران و صنافیر میان قاهره و ریاض به القدس العربی گفت: تظاهرات روز زمین دفاع از دو جزیره تیران و صنافیر است که سال گذشته همراه با جشن های آزادسازی سینا برگزار شد.
وی از مصری ها خواست در خصوص هر طرحی که شامل دست کشیدن از مناطق مصری در سینا و یا جزایر آن باشد، مقاومت کنند.
این نماینده مصری گفت: حفاظت از منطقه سینا جز با مبارزه مصری ها و دفاع آنان از هر نقطه ای از کشور مصر محقق نمی شود.
در همین حال حزب ائتلاف سوسیالیستی مردمی مصر نیز در بیانیه ای به مناسبت سالگرد آزادسازی منطقه سینا، به پارلمان مصر نسبت به توافقنامه واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر هشدار داد.
این حزب در این بیانیه اعلام کرد که ما در مدت اخیر با توجه و نگرانی بسیار مساله ارجاع توافقنامه واگذاری تیران و صنافیر به کمیته قانونگذاری را توسط رئیس مجلس نمایندگان مصر دنبال می کنیم.
توافقنامه واگذاری دو جزیره مذکور که توسط رئیس جمهوری مصر با شاه عربستان به امضا رسیده، اخیرا از سوی دادگاه عالی باطل اعلام شده است.
وی گفت: آنچه که نگرانی ما را افزایش داده این است که ارجاع این پرونده زمانی انجام شده که چند انفجار انتحاری در طنطا و اسکندریه به وقوع پیوسته و ممکن است گفت وگو درباره این مساله به جای یکپارچگی و وحدت در مواجهه با تروریسم به تقسیم صفوف مردم منجر شود.
در این بیانیه آمده است، منابع رسانه ای اعلام کردند که مساله تجدید نظر در واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر در سفر اخیر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر به عربستان و ملاقات با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور، مطرح شده است.
در این بیانیه تاکید شده که گفت وگو درباره توافقنامه ای که از سوی دادگاه اداری باطل اعلام شده جایز نیست چرا که این اقدام نادیده گرفتن احکام قضایی و خودداری از اجرای آن و توهین به موقعیت دستگاه قضایی مصر است.
سامح حسنین عضو هیات عالی حزب الکرامه مصر نیز در این باره گفت: در مراسم سالگرد آزادسازی سینا به همه کسانی که از این ننگ عبرت گرفتند تبریک می گوییم و ننگ بر کسانی که توافقنامه کمپ دیوید را با رژیم صهیونیستی امضا کردند.
وی بر مصری بودن دو جزیره تیران و صنافیر و حذف توافقنامه کمپ دیوید و هر گونه توافقی با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.