رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، گروه‌های تروریستی شناخته شده، یک شبکه تروریستی جدید جهانی تشکیل داده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر بورتنیکف، رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: با توجه به داده‌هایی که به دست آورده‌ایم داعش با سایر گروه‌های تروریستی ارتباط برقرار کرده و با آنها یک شبکه جدید تروریستی تشکیل داده است که هدفشان متحد ساختن نیروها در سراسر جهان است.

وی ادامه داد: ما اطلاعاتی را درباره این مذاکرات میان داعش و سایر گروه‌ها درباره این ائتلاف احتمالی به دست آورده‌ایم. این گروه‌ها همچنان قدرتمند هستند و منابع کافی را برای انجام اقدامات جنایتکارانه خود در اختیار دارند. رهبران گروه‌های تروریستی نظیر داعش و اعضای باقی مانده از القاعده تاکتیک‌های خود را تغییر داده‌اند.

رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه در ادامه گفت: رهبران بزرگترین گروه‌های تروریست بین‌الملل شامل داعش، جبهه النصره و القاعده تشخیص داده‌اند که در قلمروهای سابق خودشان در حال نابودی هستند و به همین دلیل تاکتیک‌های خود را تغییر داده و به دنبال متحد شدن با یکدیگر هستند. دو گروه از این نیروهای شبه نظامی، اعضای خود را به سایر کشورها می‌فرستند و در حال جابه جایی آنها هستند.

وی ادامه داد: آنها به صورت فعالانه شبه‌نظامیان خود را به افغانستان و یمن و قاره آفریقا منتقل می‌کنند و به دنبال ایجاد پناهگاه‌ها و پایگاه‌هایی برای خود هستند. ما درباره یک شبکه تروریستی جهانی دو فاکتو صحبت می‌کنیم.

رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه بر اهمیت حذف یا کاهش منابع مناسب برای شبه‌نظامیان اشاره کرد و گفت: کاهش منابع برای مقابله با تروریسم جهانی اهمیت فراوان دارد.