وزیر جنگ اسرائیل بار دیگر نسبت به حضور نیروهای ایرانی و حزب الله لبنان در بلندی‌های جولان هشدار داد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل که برای شرکت در یک کنفرانس امنیتی روز چهارشنبه به مسکو سفر کرده است، در سخنانی گفت: تل آویو اجازه تمرکز نیروهای ایرانی و حزب الله را در بلندی های جولان نخواهد داد.

وی در گفتگو با سرگئی شویگو وزیر دفاع و سرگئی لاوروف وزیر خارحه روسیه در جریان کنفرانس امنیتی مسکو ضمن ابراز نگرانی از فعالیت های ایران در سوریه، مدعی شد: تهران از خاک سوریه به عنوان پایگاهی برای قاچاق اسلحه به حزب الله لبنان استفاده می کند.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی نیز پیش از این در همین کنفرانس اظهارات مشابهی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است. در این کنفرانس وزرای دفاع 24 کشور جهان از جمله سوریه و ایران شرکت کرده اند. روسای 7 سازمان بین المللی نیز در این کنفرانس حضور یافته اند.

الجبیر در اظهاراتی در دیدار با لاوروف گفته بود که عربستان سغودی قصد دارد به دخالت ایران در منطقه پایان دهد. وی مدعی شد: ما بر این باوریم که ایرانی ها هیچ جایگاهی در سوریه یا هیچ جای دیگری در جهان ندارند. این گروه ها بر شرایط و اوضاع عراق، سوریه، لبنان و خلیج فارس و یمن نفوذ می کنند. حزب الله در حال انجام عملیات در مناطق مختلف خاورمیانه است و اولویت های ایران در منطقه را دنبال می کند.

لاوروف در پاسخ به اظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی، تاکید کرد: نیروهای ایرانی و حزب الله لبنان به درخواست دمشق در سوریه حضور دارند. ما حزب الله را یک گروه تروریستی نمی دانیم. ما بر این باوریم که ایران و حزب الله لبنان مانند نیروی هوایی روسیه به درخواست دولت مشروع و قانونی سوریه در این کشور حضور دارند.

مقام های اسرائیلی بارها نسبت به حضور ایران در سوریه هشدار داده اند. نتانیاهو پیش از این در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو نسبت به این مساله ابراز نگرانی کرده است.

لیبرمن افزود: تا امروز 9 نشست بین نمایندگان ارتش اسرائیل و ارتش روسیه برگزار شده است. این مکانیسم اثبات کرده است که یک مکانیسم موثر و کارآمد است.