ولی‌عهد و وزیر کشور عربستان سعودی با اشاره به چالش‌های سیاسی، امنیتی، نظامی و اقتصادی پیشروی منطقه خلیج‌فارس تأکید کرد که منطقه در معرض خطر و تروریسم‌ بی‌سابقه است.

به گزارش مرور نیوز ، شاهزاده «محمد بن نایف» در نشست وزرای کشور، خارجه و دفاع عضو شورای همکاری خلیج‌ فارس در ریاض، گفت که کشورهای عضو شورای همکاری به دستآوردهای این شورا افتخار می‌کنند.

ولی‌عهد عربستان که کشورش به پشتیبانی مالی، سیاسی و لجستیکی از گروههای مسلح تروریستی در سوریه و و عراق متهم است گفت که منطقه را چالش‌های سیاسی، امنیتی، نظامی و اقتصادی بی‌نهایت خطرناک در برگرفته است و علاوه بر آن با پدیده بی‌سابقه خشونت و تروریسم مواجه است.

به نوشته روزنامه الحیات، ولی‌عهد عربستان همچنین مدعی شد که شورای همکاری به فضل درایت سران کشورهای عضو این شورا، آگاهی شهروندان و همکاری آن و نیز بیداری دستگاه‌های امنیتی و توانایی دفاعی و نظامی آن موفق شده است امنیت و ثبات کشورهای عضو را حفظ و توسعه و شکوفایی را برای آنها فراهم کند.

وی در ادامه بزرگ‌ترین چالش کشورها در عصر حاضر را حفظ وحدت ملی به دور از هر گونه تأثیرپذیری و تهدیدات داخلی و خارجی برشمرد و ابراز امیدواری کرد که این نشست به تقویت روند همکاری، تکامل امنیتی، نظامی و سیاسی بین کشورهای عضو شورا و همبستگی بین ملت‌های آن منجر شود.