تهران - وزرای امور خارجه و کشور اعضای شورای همکاری خلیج فارس تصمیمی را برای اعلام وضعیت آماده باش امنیتی به نظامیان و دستگاههای اطلاعاتی خود از بیم خطرات تروریستی اتخاذ کرده اند.

به گزارش مرور نیوز ، و به نقل از نشریه الرای، منابع مسئول در شورای همکاری خلیج فارس در نشست شب گذشته خود در ریاض با ابراز نگرانی نسبت به فعالیت های مخرب تروریستی در سطح منطقه و رواج افکار افراط گرایانه در میان جوانان کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس، بر لزوم اتخاذ تدابیری برای خشکاندن ریشه فعالیتهای تروریستی خبر داده اند.
در نشست ریاض تحولات امنیتی منطقه و مبارزه با داعش در کشورهای سوریه و عراق و تهدیدات پیش رو در این زمینه بررسی شد.
در همین راستا وزارت کشور کویت به دنبال دستگیری تعدادی از اعضای گروه داعش در این کشور، نیروهای امنیتی را در مناطق مرزی و فرودگاه به حالت آماده باش درآورده است.
براساس دستور صادر شده از سوی مقامات عالی رتبه کویتی، تمام نیروهای امنیتی در مرزهای عراق و عربستان سعودی برای شناسایی هر عنصر مشکوکی که سابقه فعالیتهای تروریستی داشته و قصد ورود به خاک کویت را دارد به حالت آماده باش درآمده اند.
نیروهای امنیتی کویت همچنین با بررسی و تحقیقات لازم در تلاش هستند تا عناصری که به طور پنهانی برای انجام فعالیتهای خرابکارانه در این کشور برنامه ریزی می کنند را شناسایی کند.
کویت اطلاعاتی را دریافت کرده است که عناصر تروریستی ممکن است با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان در این کشور فعال شوند و دست به عملیات بزنند.
عناصر امنیتی وزارت کشور کویت در فرودگاه و گمرک این کشور برای انجام بازرسی های لازم به طور بی سابقه ای بسیج شده اند.
بر این اساس، مقامات امنیتی کویت بر غم اتخاذ تدابیر گسترده برای حفظ امنیت تاسیسات و مراکز حساس و تجهیز مبادی ورودی این کشور به دستگاه های پیشرفته برای جلوگیری از هرگونه اقدامات مشکوک گروه های تروریستی، از تلاش عناصر داعش برای نفوذ به کویت برای انجام عملیات خرابکارانه ابراز نگرانی کردند.
وزارت کشور کویت در همین راستا اعلام کرد که رایزنی های مشترکی را با هدف مبادله اطلاعات با طرف های سوری و عراقی انجام داده که هدف از آن شناسایی عناصر فراری گروه تروریستی داعش است.
وزارت کشور کویت همچنین اضافه کرد: این عناصر فراری طی هفته های اخیر با تغییر چهره خود و با استفاده از گذرنامه های جعلی از میادین جنگ داعش گریخته و به کشورهای همجوار عراق نفوذ کرده اند.
اعضای فراری گروه داعش این گذرنامه ها را به شکلی بسیار دقیق جعل کرده و با تراشیدن ریش های خود و تغییر اطلاعات شخصی گذرنامه، به کشورهای همجوار عراق فرار می کنند.