روسیه تیم انتخاباتی «امانوئل ماکرون» نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را به تبعیض در پوشش رسانه ای متهم کرد

به گزارش مرور نیوز به نقل از یورو نیوز، پس از آنکه تیم انتخاتی امانوئل ماکرون به دو نهاد خبری روسیه (خبرگزاری دولتی اسپوتنیک و تلویزیون راشا تودی) اجازه پوشش اخبار مرتبط با مبارزات انتخاباتی خود را نداد روسیه نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را به تبعیض در پوشش رسانه ای متهم کرد

سخنگوی امانوئل ماکرون از این دو رسانه بعنوان «نهاد دو سر» روسیه یاد کرد که به «پخش نظام مند اخبار، اطلاعات و تبلیغات جعلی» تمایل دارند.

تیم انتخاباتی ماکرون ادعا کرد که روسیه در تلاش برای تضعیف مبارزات انتخاباتی ماکرون است تا کمکی کرده باشد به پیروزی مارین لوپن در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه.

به گفته تیم ماکرون شبکه ها، داده ها و سایت های مرتبط با مبارزات انتخاباتی این نامزد از داخل روسیه هدف حملات سایبری قرار گرفته است؛ ادعایی که خشم کرملین را برانگیخت.

مسکو با رد این اتهامات، اقدام تیم ماکرون را تبعیض آمیز خواند و ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این ارتباط گفت: «مسکو این ممنوعیت را بعنوان تبعیضی عمدی علیه رسانه های روسیه تلقی می کند که توسط نامزد انتخابات ریاست جمهوری کشوری انجام شده که در طول تاریخ نسبت به موضوع آزادی بیان هوشیار بوده است.»

برخلاف مارین لوپن که خواهان رفع تحریم های اتحادیه اروپا علیه مسکو است، رقیب او، امانوئل ماکرون با جدیت ادامه این تحریم ها علیه مسکو را دنبال می کند.