یک روزنامه چینی در یادداشتی ضمن حمله به سیاست جدید رئیس جمهور آمریکا برای کاهش مالیات نوشت، واشنگتن باید با دیگر کشورها برای سیاست‌های مالیاتی بین‌المللی همکاری کند تا جلوی آسیب‌های دوجانبه را بگیرد.

به گزارش مرور نیوز، سران چین نگران این هستند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا وارد جنگ مالیاتی با چین بشود.

به نوشته روزنامه گاردین، در صورت وقوع درگیری مالیاتی میان چین و آمریکا، تنش بین دو کشور، که پیش از این در مسائلی چون کره شمالی افزایش پیدا کرده بود، بیشتر می‌شود.

یادداشتی در روزنامه حکومتی چین به نام پیپل دیلی منتشر شد که ضمن حمله به برنامه ترامپ برای کاهش مالیات شرکت‌ها نوشت این اقدام به چین آسیب می‌زند.

هفته گذشته مقامات دولتی آمریکا برنامه سیستم مالیاتی ترامپ را منتشر کردند که بر اساس آن مالیات شرکت‌ها از 35 به 15 درصد کاهش می‌یابد. منتقدان این اقدام ترامپ گفته‌اند چنین اقدامی مستقیما به سود خود رئیس جمهور، خانواده وی و اعضای ثروت‌مند کابینه وی خواهد بود.

اگر این برنامه جدید ترامپ از سوی کنگره آمریکا مورد تایید قرار بگیرد، موجی به راه می‌افتد که به موجب آن بسیاری از شرکت‌های آمریکایی خارج از مرزهای این کشور به داخل آمریکا باز می‌گردند.

پیپل دیلی ادامه داد، کاهش مالیات آمریکا در واقع محرک برای جنگی مالیاتی خواهد بود و این کاهش مالیات منجر خواهد شد سیستم مالیات بین‌المللی دچار هرج و مرج شود.

این روزنامه افزود، در نتیجه این هرج و مرج دیگر کشورهای قدرتمند جهان هم به این عرصه رقابت ملحق می‌شوند و با کاهش مالیات‌ها همه آن‌ها به یک گریزگاه مالیاتی بدل خواهند شد.

پیپل دیلی ادامه داد، از سوی دیگر کاهش مالیات در آمریکا به کشورهایی که صادرات‌گرا هستند ولی قدرتمند نیستند و توانایی رقابت در عرصه کاهش مالیات برایشان وجود ندارد، آسیب می‌زند.

در ادامه این یادداشت آمده است «آمریکا باید با دیگر کشورها برای سیاست‌های مالیاتی بین‌المللی همکاری کند تا جلوی آسیب‌های دوجانبه را بگیرد و مانع به خطر افتادن اقتصاد جهانی شود.»