سرویس بین الملل- رئیس جمهور ترکیه گفت: ترکیه نیز در عملیات موصل شرکت می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، رجب طیب اردوغان ساعتی پیش با اعلام این مطلب افزود: پس از آغاز عملیات موصل اعلام کردیم که رئیس ستاد کل ارتش ما در آمریکا حضور دارد و با افراد ذی‌‌نفع دیدار کرده است. تا یک ساعت پیش با ایشان در تماس بودم و در مورد اقدامات لازم با هم رایزنی کردیم. ما باید در این عملیات حضور داشته باشیم، خروج ما از این میز غیرممکن است، زیرا این امر در تاریخ ثبت خواهد شد.
رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری ادعا کرد: طول مرز ما با سوریه 911 کیلومتر است. کشور هایی که ربطی به این منطقه ندارند حق ورود دارند، اما وقتی که نوبت به ما می رسد می گویند که «اسد قاتل» شما را دعوت نکرده و چرا آمده اید؟ کسی ناراحت نشود ما شرکت می کنیم. اگر ما در خطر حملات توپخانه موشک از سمت سوریه قرار بگیریم، به آن وارد می شویم. تعبیر و تعریف حقوقی این مسئله را که می دانید؛ حق دفاع مشروع. یا هر چیز دیگری که شما می نامید؛ بالاخره وارد شدیم.

« ما از ابتدا با گروه های تروریستی در بعشیقه مبارزه کرده ایم. برادران موصلی خود را برای مبارزه با گروه تروریستی داعش و همچنین نیروهای پیشمرگ را آموزش داده ایم. اگر آموزش ما نبود اکنون نیروی مناسب برای نبرد با داعش وجود نداشت.»
رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: به نیروهای ائتلاف، به‌ویژه به آمریکایی ها می گوییم شما در مورد منبج به ما وعده دادید. با جناب رئیس جمهورتان نیز تلفنی گفتگو کردیم. بطور شفاف گفتند که نپ.ی.دم و نی.پ.گ مبه منبج وارد نخواهند شد. پ.ی.د و ی.پ.گ هر دو شاخه گروه تروریستی پ.ک.ک هستند. بنابراین به تعهد خود پایبند باشید. در ضمن 95 درصد این منطقه عرب هستند، اما آنها به وعده خود عمل نکرده و این دو گروه را وارد منطقه کردند. ما نیز در قبال این اقدام لازم را انجام دادیم و خواهیم داد، این نکته را به آن ها نیز گوشزد کردیم. همین صبح امروز نیز این نکته را بازگو کردیم که اگر به تعهد خود عمل نکنید با شما به طور مشترک وارد عمل نخواهیم شد.