سرویس بین الملل- رژیم اشغالگر به بهانه عید استقلال، کرانه باختری و نوار غزه را برای سه روز متوالی به تعطیلی کشانده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از العالم، نظامیان رژیم اشغالگر تدابیر شدید امنیتی را در مناطقی از نوار غزه و کرانه باختری رود اردن در فلسطین به اجرا گذاشتند.

 این  روند تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت و تا پایان اجرای این تدابیر، ده ها هزار نفر از فلسطینیان اجازه نخواهند داشت به هر دلیلی از جمله برای حضور در محل کار، وارد قدس یا مناطق اشغالی سال 1948 میلادی شوند.

رژیم اشغالگر به بهانه عید استقلال، کرانه باختری و نوار غزه را برای سه روز متوالی به تعطیلی کشانده است تا با این تصمیم نظامی، بیش از  پنج میلیون فلسطینی در روستاها و شهرهایشان حبس شوند و اجازه ورود به  مناطق اشغالی سال 1948  اشغالگران اگر چه گفتند بیماران سخت از این تدابیر مستثنی شده اند اما در عمل برخورد با این افراد نیز  مشابه با دیگران است. امنیت بهانه ای است که تل آویو برای هر حمله به فلسطینیان آن را دستاویز قرار می دهد، برای امنیت فلسطینیان به قتل می رسند، زخمی می شوند، بازداشت می شوند و یا در خانه هایشان حبس می گردند ضمن اینکه به بهانه امنیت خانه و زمین های فلسطینیان مصادره می شود.
نکته مهم اینکه تدابیر امنیتی جدید از طرف شخصی اتخاذ شده است که افسر عالی ارتش رژیم اشغالگر هم  محسوب نمی شود. شرایط در کرانه باختری رود اردن به گونه ای است که برای درک مفهوم تبعیض نژادی یا آیارتاید باید دیداری از این منطقه داشت، جایی که ساکنان اصلی آن برای آسایش بخشی از شهرک نشینانی که در اراضی اشغالی فلسطین ساکن شده اند مجازات می شوند.