یک عضو گروه معارضان مسلح سوری از موافقت این گروه برای شرکت در دور آینده مذاکرات آستانه در باره سوریه خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، فاتح حسون عضو گروه معارضان مسلح سوری شرکت کننده در مذاکرات آستانه اعلام کرد که دعوتنامه شرکت در دور بعدی گفت وگوها را دریافت کرده است.
دور آینده مذاکرات دو روزه سوری آستانه 13 اردیبهشت در پایتخت قزاقستان آغاز می شود.
خبرگزاری روسیا سگودنیا روز دوشنبه به نقل از فاتح حسون نوشت: گروه معارضان مسلح برای شرکت در مذاکرات دعوت شده و هیچ یک از اعضا نیز با شرکت در گفت وگوهای آستانه مخالفت نکرده است.
عضو گروه معارضان مسلح سوری با بیان اینکه از طرف روسیه برای شرکت در مذاکرات آستانه دعوت شده است، اظهار کرد: معارضان به پیشنهاد جدید مسکو به عنوان ابتکاری که می تواند وضعیت در عرصه عمل را تغییر دهد، می نگرند و هیچ مخالفتی برای شرکت در مذاکرات آستانه ابراز نشده است.
حسون گفت: امیدواریم روسیه ضامن این روند باشد و از آن کنار نکشد، زیرا روس ها و سوری ها از آغاز تاسیس کشور سوریه، روابط بسیار نزدیکی با یکدیگر داشته اند.
حسون ضمن انتقاد از روسیه برای حمایت از دولت قانونی سوریه، در باره پیشنهاد مسکو نیز گفت که بر اساس این ابتکار، گروهی صلحبان از کشورهای غیردرگیر در مناقشه در خطوط حائل بین نظامیان سوری و معارضان مسلح مستقر می شوند.
میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه هم روز گذشته به خبرنگاران گفته بود که مسکو امیدوار است، معارضان مسلح در نشست سوری آستانه شرکت کنند.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سخنان بوگدانف نوشت: امیدواریم شرکای ترکیه ای به عنوان یکی از ضامن های برقراری آتش بس سوریه اقدام های مربوط (مشارکت معارضان مسلح در نشست سوری آستانه) را انجام دهند.
در چارچوب روند مذاکرات چندجانبه سوری آستانه که به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه از بهمن ماه سال گذشته آغاز و چهار دور آن نیز برگزار شده است، برای نخستین بار نمایندگان دولت قانونی سوریه و معارضان مسلح رایزنی و گفت وگوی مستقیم انجام دادند.
همچنین اقدام های تهران، مسکو و آنکارا سبب برقراری آتش بس تقریبا فراگیر و پایدار مورد تائید قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در سوریه شده است.