سرویس بین الملل- رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فردا چهارشنبه برای دیدار با مقامات آمریکایی راهی واشنگتن می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، شبکه تلویزیونی فرانس24 به دنبال اعلام سند سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گزارش داد: حماس تغییر لحن داده و خود را هم راستا با رقیب سیاسی خود فتح قرار داد.

فرانس24: حماس خود را هم راستا با سیاست های فتح قرارداد/ محمود عباس چهارشنبه در کاخ سفید

فرانس24 روز سه شنبه گزارش داد: با پذیرش مرزهای 1967 از سوی حماس، شاهد تغییر لحن این گروه و تلاشی بر تلطیف وجهه خود بوده است. حماس دراین سند همچنین خود را از گروه اخوان المسلین دور نگاه داشت، اقدامی که به نظر با هدف بهبود روابط با مصر و کشورهای حوزه خلیج فارس صورت گرفته است.

این شبکه تلویزیونی گزارش داد: اما اسرائیل (رژیم صهیونیستی) که از سه جهت با حماس در غزه هم مرز است چندان با صدور این سند سیاسی متقاعد نشده و مدعی است که این گروه جهان را فریب می دهد که هرچه بیشتر میانه رو تر است.

فرانس24 ادامه داد: با تغییر موضع حماس به پذیرش مرزهای 1967، این گروه خود را هرچه بیشتر هم راستا با رقیب سیاسی خود فتح قرار می دهد، چراکه محمود عباس (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) قرار است روز چهارشنبه با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیدار کند.

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس شامگاه دوشنبه (شب گذشته) در مراسم اعلام سند سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در دوحه قطر گفت: سند جدید سیاسی حماس به معنای به رسمیت شناختن اسرائیل نیست.

وی تاکید کرد که حماس در سند امروز خود بر مقاومت تا تحقق آزادی و حاکمیت فلسطین بر مرزهای سال 1967 تاکید دارد.

از مهم ترین بندهای این سند سیاسی، برپایی یک کشور مستقل فلسطینی با حاکمیت کامل به پایتختی بیت المقدس براساس مرزهای سال 1967 (شامل کرانه باختری، بیت المقدس و نوار غزه) و همچنین بازگشت آوارگان فلسطینی به منازل خود است.