سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد با توجه با احتمال اخراج تعداد زیادی از مهاجران افغانستان از پاکستان ظرفیت مرزهای افغانستان بررسی می‌شود.

به گزارش مرور نیوز،‌ وبگاه سازمان ملل در گزارشی نوشت: براساس آمار سال گذشته مهاجران بازگشته از پاکستان که تعداد آنها به بیش از 600 هزار نفر می‌رسد، آژانس پناهجویان سازمان ملل ظرفیت دو گذرگاه مرزی افغانستان را برای بازگشت این افراد بررسی خواهد کرد.

«لورنس هارت»مامور ویژه سازمان بین المللی مهاجرت در امور افغانستان در این رابطه اظهار داشت: با توجه به احتمال افزایش اخراج مهاجران افغان از پاکستان لازم است تا درک کاملی از رویه‌های جاری در مرزهای این دو کشور و تقویت این مرزها ارزیابی کاملی صورت بگیرد.

براساس این گزارش، در سال گذشته بیش از 600 هزار نفر از دو مرز تورخم در ننگرهار و مرز سپن بولداک(Spin Boldak) به افغانستان بازگشته‌اند.

وب‌سایت سازمان ملل نوشت: در بازدیدهای مکرر از دو این دو مرز و مصاحبه با مقامات افغانستان و پلیس مرزی و سازمان‌های کمک رسان ارزیابی‌های لازم انجام شده و بزودی گزارشی در این زمینه منتشر خواهد شد و راهکارهای برای تقویت مرزها ارائه می شود.

در سال گذشته با کمک سازمان امور پناهجویان و وزارت مهاجران افغانتسان سیستم ثبت الکترونیکی مهاجران بازگشته از پاکستان راه‌اندازی که قدم مثبتی در مدیریت و سازماندهی این افراد در مزرها محسوب می‌شود.