چین از همه طرف‌های بحران کره خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و از تحریک یکدیگر خودداری نمایند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، چین امروز چهارشنبه از همه طرف های بحران کره خواسته است تا ضمن حفظ آرامش از هر گونه اقدام تحریک آمیز خودداری کنند. این در حالی است که کره شمالی پیش از این اعلام کرده است که آمریکا منطقه را به سوی جنگ هسته‌ای پیش می برد.

آمریکا از چین خواسته است تا اقدامات بیشتری را برای مهار و کنترل برنامه های موشکی و هسته‌ای کره شمالی انجام دهد.

واشنگتن تهدید کرده است که دوره صبر راهبردی در قبال اقدامات کره شمالی به پایان رسیده است. آمریکا یک فروند ناو هواپیمابر اتمی خود را به آب های کره اعزام کرده است. 2 فروند بمب افکن راهبردی آمریکا نیز در مانورهای نظامی مشترک با نیروی هوایی کره جنوبی و زاپن شرکت کرده اند.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سئوالی درباره پرواز بمب افکن های راهبردی آمریکا و مانورهای مشترک آمریکا با کره جنوبی و ژاپن، گفت: شرایط منطقه بسیار پیچیده و حساس است. اقدام فوری باید کاهش تنش ها و از سرگیری مذاکره باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما بار دیگر از همه طرف های مربوط می خواهیم تا آرامش را حفظ کرده و خویشتنداری کنند. از تحریک یکدیگر خودداری کنند. سخت تلاش کنند تا فضایی برای ارتباط و مذاکره بین همه طرف ها ایجاد شود و به دنبال بازگشت هر چه سریعتر به مسیر درست مذاکره و گفتگو باشند.

مانورهای مشترک نظامی آمریکا با کره جنوبی و ژاپن و پرواز بمب افکن های راهبردی در منطقه در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آمادگی خود را برای دیدار و گفتگو با رهبر کره شمالی اعلام کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز سه شنبه به نقل از سحنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: اقدامات تحریک آمیز نظامی غیر مسئولانه آمریکا در حال نزدیک کردن شبه جزیره کره به یک جنگ هسته‌ای است.

تحولات منطقه در حالی است که یک مقام مسئول آمریکایی اعلام کرد، سامانه دفاع موشکی تاد، که آمریکا در کره‌ جنوبی مستقر کرده است، وارد مرحله عملیاتی شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در کره جنوبی، خواستار توقف فوری این سامانه موشکی جنجالی شده است.

وی افزود: موضع پکن روشن و قاطع است. ما مخالف استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی هستیم و از طرف های مربوط می خواهیم تا فورا استقرار این سامانه را متوقف کنند. ما قاطعانه تدابیر لازم را برای محافظت از منافع خود اتخاذ خواهیم کرد.