رئیس جدید ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد، اصلاح ائتلاف جزو اولویت‌هاست.

به گزارش مرور نیوز، ریاض سیف، رئیس جدید ائتلاف مخالفان سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: تحولات میدانی و منطقه‌ای درخواست‌های مخالفان را در زمینه انتقال سیاسی که شامل کناره‌گیری بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه است تغییر نخواهد داد.

وی در ادامه افزود که طرح او در آینده این است که ائتلاف نقشی را که به خاطرش در 11 نوامبر 2012 میلادی به وجود آمد، ایفا کند. آنها در آن سال این ائتلاف را تشکیل دادند تا امور مناطق افتاده به دست‌شان را برعهده بگیرند و همه امکانات را برای نابودی نظام جمع آوری کنند.

رئیس جدید ائتلاف مخالفان سوریه تصریح کرد که ائتلاف اهداف شکل‌گیری‌اش را محقق نکرده است لذا ما برای اصلاح ائتلاف تلاش می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از تاسیس ائتلاف در پنج روز "دوستان سوریه" در لندن دور هم جمع شدند و تعهد دادند که ائتلاف بتواند نقشی که به خاطرش تاسیس شده را ایفا کند.

سیف گفت که اصلاح ائتلاف از بعد زیرساختی و عضویتی آغاز می‌شود و اگر قبول اعضای جدید و پایان عضویت هر کسی که چیزی به ائتلاف نداده، دشوار باشد از این رو ایجاد سازوکاری برای بازسازی زیرساخت‌های ائتلاف ضروری است.

وی در ادامه گفت: جنبه دیگر همان تلاش در داخل ائتلاف است به این ترتیب است که "حکومت" (دولت موقت وابسته به ائتلاف) اغلب فعالیت‌هایش و توسعه روابطش در زمینه‌های محلی و انقلابی را در داخل صورت دهد.

سیف همچنین گفت: اصلاح ائتلاف جدیت در عمل و مشارکت کشورهای حمایت کننده در ایجاد بهترین راه را برای همکاری با آنها می‌طلبد زیرا بزرگترین حمایت از سوی سازمان ملل است و بخش گسترده‌ای از آن برای نظام است و بخش دیگر آن برای هزینه‌های راه‌اندازی‌های موسسات صرف می‌شود این در حالی است که نسبت کمی از آن به مردم می‌رسد. لذا ما برای انجام تعهداتی که داده‌ایم تمام سعی خود را خواهیم کرد تا ائتلاف شبکه‌ای واحد شود.

وی درباره مبالغی که توسط ائتلاف به عنوان حمایت بین‌المللی به دست آمده است، گفت: تخمین زده شده ده‌ها میلیارد دلار از کشور قطر رسیده و آن تنها کشوری است که "دولت موقت سابق" را حمایت کرد. در حالی که "دولت موقت کنونی" هیچ گونه حمایتی از هیچ کشوری دریافت نکرده اما تعداد زیادی از داوطلبان وجود دارند و نیز کارهایی در راستای تامین منابع مالی از سوی سازمان‌های جامعه مدنی و کشورهای اهدا کننده مالی در جریان است.

سیف درباره رابطه بین ائتلاف و هیئت عالی مذاکرات که مورد حمایت ریاض است، گفت: وظیفه آن مشخص است و آن رهبری روند مذاکرات را برای رسیدن به راه حل سیاسی برعهده دارد و متشکل از چهار بخش است: (ائتلاف، ‌گروه‌ها، هیئت هماهنگی و افراد مستقل).

وی درباره سرنوشت بشار اسد و راه حل سوریه خاطرنشان کرد: من معتقدم که همه نیروهای مخالف اجماع دارند که نمی‌توان بشار اسد را در مرحله انتقالی پذیرفت، نه او و نه همدستانش را.