جمعی از علمای القطیف در شرق عربستان که شیعه نشین است با صدور بیانیه‌ای عملیات‌های نیروهای امنیتی عربستان به شهر العوامیه را محکوم کرده و به خانواده‌های شهدای اخیر تسلیت گفتند.

به گزارش مرور نیوز  به نقل از سایت العهد، در بیانیه منتشر شده از سوی جمعی از علمای القطیف آمده است: ما و تمامی غیرتمندان امت اولیای دم، حامی حق و خواستار اخذ انتقام هستیم و هیچ کسی حق ندارد که عقب‌نشینی کرده و سازش کند و یا منفعل باشد،‌ اگر کسی اینگونه عمل کرد، با ما نیست، این اندوه مختص منطقه بنی عوام (العوامیه) نبوده بلکه کل مناطق کشور را در بر گرفته است، آنچه غیرتمندان را اندوهگین کرده،‌ هتک حرمت خون انسان‌های بیگناه توسط مفسدان،‌ تحریف واقعیات، سوء استفاده از رسانه‌ها برای تبرئه جانیان و تروریست جلوه دادن مظلومان است اما این مساله هرگز ادامه نخواهد یافت و دولت حامی یهود نابود خواهد شد.‌

در پایان این بیانیه نیز آنان به مراجع عالی قدر، مسلمانان و ساکنان القطیف به ویژه مردم منطقه بنی عوام تسلیت گفته و بر ادامه مبارزات خود تاکید کردند.

روز یکشنبه مساجد منطقه العوامیه که برای چهارمین روز متوالی از سوی نیروهای عربستانی محاصره شده‌اند، هدف تیراندازی این نیروها قرار گرفتند، این تیراندازی تاکنون چهار کشته برجای گذاشته است.

نیروهای عربستانی از نهم ماه مه منطقه العوامیه در استان القطیف در شرق عربستان را مورد محاصره امنیتی شدید قرار داده و به منازل در محله المسوره یورش برده‌اند.

حمله نیروهای عربستانی و تیراندازی آن‌ها به سمت مساجد و منازل و آتش‌سوزی در این اماکن موجب فلج شدن عبور و مرور مردم و تعطیلی فروشگاه‌ها، کلینیک‌ها و مدارس شده است.