مخبر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی اسرائیل را به پایبندی به قوانین و استانداردهای بین‌المللی شرایط بازداشت فراخواند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مایکل لینک، مخبر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در اراضی اشغالی گفت: بیش از 1000 اسیر فلسطینی به مدت یک ماه است در اعتراض به شرایط بد زندان‌های اسرائیلی دست به اعتصاب غذا زده‌اند. حدود 6000 اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند که این موضوع مغایر با قوانین بین‌المللی حقوق بشر است.

وی در ادامه نسبت به وضعیت اسیران فلسطینی که در زندان‌های انفرادی به سر می‌برند و اجازه وکیل گرفتن ندارند و از بسیاری از حقوق خود به دلیل مشارکت‌شان در اعتصاب غذا محروم شده‌اند، اعتراض کرد.

این مسئول سازمان ملل بر ضرورت ارائه خدمات "بهداشتی بهتر" به اسیران فلسطینی در بند زندان‌های اسرائیلی و خاتمه دادن به بازداشت‌های اداری، مستبدانه و صدور مجوز دیدار اسیران با خانواده‌هایشان تاکید کرد.

وی اخبار رسیده به دست سازمان ملل درباره اسیران فلسطینی در بند زندان‌های اسرائیلی را نگران کننده خواند.

از 17 آوریل گذشته حدود 1500 اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی به رهبری مروان برغوثی، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح دست به اعتصاب غذا زده‌اند. وی از سال 2002 میلادی در زندان به سر می‌برد و پنج بار به حبس ابد محکوم شده است.