مسوولان وزارت کشور کویت به صورت رسمی فعالیت و همکاری خود را با یک شرکت امنیتی انگلیسی جهت تأمین امنیت فرودگاه کویت آغاز کردند.

به گزارش مرورنیوز، این اقدام از سوی وزارت کشور کویت پس از آن انجام شد که فرودگاه کویت طی ماه های اخیر از نظر ضریب امنیتی مورد انتقاد شدید تعدادی از کشورهای غربی قرار داشت و دولت آمریکا از توقف پروازهای مستقیم خود به کویت سخن گفته بود. 
از سوی دیگر شرایط امنیتی خاص حکمفرما بر کویت و حضور تعداد زیادی از عناصر تروریستی داعش و النصره که تابعیت کویتی داشته و پس از حضور در عراق و سوریه هم اکنون به کشورشان بازگشته اند و در سطح شهر زیر نظر نیروهای امنیتی تردد می کنند، شرایط را برای نیروهای امنیتی دشوار کرده است.
در دهه محرم نیز این فضای پر چالش امنیتی موجب شد که وزارت کشور کویت تدابیر فوق العاده ای را در فرودگاه اتخاذ کند و ده ها افسر عالی رتبه و نخبه خود را برای تأمین امنیت فرودگاه به کار گیرد، در حال حاضر و بر اساس توافق مشترک میان کویت و لندن٬ شرکت امنیتی 'گروپ فور اس' انگلیس با به کارگیری 97 تن از نیروهای نخبه خود وظیفه نظارت بر تأمین امنیت فرودگاه کویت را بر عهده می گیردو قرار است شمار مأموران این شرکت که در سه فرودگاه شهر کویت فعالیت می کنند، به 400 تن برسد.
یکی از مسائل مهم در خصوص این شرکت در کویت، دسترسی آن به تمامی اطلاعات محرمانه فرودگاهی و ورود و خروج مسافران است که خود یک امر مرتبط با امنیت ملی کویت است و انتقاداتی نیز در کویت از این نوع فعالیت شرکت فور اس بریتانیا به عمل آمده است. 
به نوشته نشریه الرای کویت، پس از انفجار سال گذشته مسجد امام صادق علیه السلام که طی آن یک تبعه تروریست سعودی به راحتی از راه فرود گاه وارد کویت شد و با استفاده از کمربند انفجاری خود را در میان نمازگزان منفجر کرد، این کشور تدابیر بی سابقه امنیتی را اتخاذ می کند.