قائم مقام وزیر امور خارجه کویت ضمن تاکید بر روابط خوب و دوستانه میان کشورش و جمهوری اسلامی ایران مناسبات دوستانه میان دو کشور را برای کویت مهم بر شمرد و خواهان توسعه مناسبات با ایران شد.

به گزارش مرور نیوز، خالد الجارالله در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت: کویت برای دکتر حسن روحانی رییس جمهور ایران آرزوی موفقیت می کند و امیدوار است که روابط مشترک شورای همکاری و ایران براساس احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر توسعه یابد.
وی افزود: کویت همواره به دنبال عادی سازی روابط ایران با کشورهای شورای همکاری بوده است و به ارتقای فضای همکاری با دولت ایران امیدوار است.
جارالله گفت: کویت به نتایج انتخابات ایران احترام می گذارد و برای دولت آتی ایران نیز در ماموریت خود آرزوی موفقیت می کند.
این مقام کویتی همچنین از توسعه همکاریهای سیاسی و نظامی کشورش با فرانسه خبر داد و گفت : با توافق مشترک میان کویت و پاریس کویت به روند توسعه همکاری های تسلیحاتی با فرانسه ادامه خواهد داد.
براین اساس قراراست فرانسه طبق قراردادی به ارزش بیش از یک میلیارد یورو، 30 فروند بالگرد نظامی به کویت بفروشد.
قرارداد فروش بالگردهای چند منظوره «یوروکوپتر کاراسال» بخشی از بسته 2.5 میلیارد یورویی قراردادهایی است که فرانسه و کویت درمورد آن به توافق رسیده بودند.
کویت از 24 فروند از این بالگردها برای عملیات تجسس و نجات و نیز اهداف ترابری استفاده خواهد کرد. این بالگردها درعین حال قابلیت تجهیز به تیربار را هم دارند و این امکان پوشش هوایی برای عملیات نیروهای زمینی را فراهم می کند.
بهره برداری از6 فروند دیگر از این بالگردهای نظامی با گارد ملی کویت خواهد بود.
فرانسه از زمان اشغال کویت توسط ارتش عراق درسال 1990 تاکنون از کویت حمایت نظامی کرده است.