در عملیات سحرگاهی پلیس مبارز با تروریسم آنکارا، یک نفر که عضو داعش اعلام و گفته شده از عاملان انتحاری این گروه تکفیری بود، کشته شد.

به گزارش مرورنیوز، این عملیات در حالی انجام شد که استانداری آنکارا با لحاظ دریافت اطلاعاتی از احتمال انجام عملیات انتحاری و تروریستی در پایتخت ترکیه، تدابیر ویژه ای به اجرا گذاشته و تا آخر ماه نوامبر برگزاری هرگونه اجتماعات و تظاهرات را منع کرده است که البته با واکنش های گسترده ای نیز از سوی احزاب مخالف و نهادهای مدنی روبرو شده است.
شبکه خبر تلویزیون دولتی ترکیه اعلام کرد تیم های مبارزه با تروریسم پلیس آنکارا، سحرگاه امروز چهارشنبه در منطقه اریامان این شهر خانه ای را که گفته شده یکی از هجره های متعلق به داعش بوده مورد حمله قرار داد. 
بنابر این گزارش، عامل انتحاری به هشدارهای پلیس جهت تسلیم شدن پاسخ رد داده و شروع به تیراندازی به سوی نیروی پلیس کرده است. 
پلیس با حمله به این خانه، این عامل انتحاری را کشته است. نام این شخص احمد ب. از اهالی شهر دیاربکر ترکیه و عضو داعش اعلام شده است.
محمود کارا اصلان رئیس پلیس آنکارا به خبرنگاران گفت: تحقیقات انجام شده از دوربین های امنیتی تعبیه شده در سطح شهر نشان می دهد مقتول سه بار در اطراف مقبره آتاترک و مجلس ترکیه گشت زنی کرده و مدت ها بود به عنوان شخص مرتبط با داعش تحت تعقیب قرار داشت.
پلیس در این عملیات مقادیری آمونیوم نیترات و تی ان تی پی و سامانه انفجار بمب های دست ساز و قطعات فولادی کوچک مانند میخ جهت جاسازی در داخل بمب های دست ساز کشف و ضبط کرده است.
در این میان استانداری آنکارا در پی واکنش برخی از احزاب سیاسی و نهادهای مدنی در خصوص ممنوع شدن هرگونه تظاهرات و اجتماعات در این شهر تا آخر ماه آتی میلادی، اعلام کرد این ممنوعیت مشمول روز جمهوری و روز یادبود آتاترک نیست و تدابیر لازم جهت برگزاری امن مراسم در این روزها اتخاذ شده است.
29 اکتبر جاری روز جمهوری و 10 نوامبر سالروز فوت آتاترک بنیانگذار جمهوری لائیک ترکیه است.
استانداری آنکارا در اتخاذ این تصمیم به اختیارات دولت آنکارا در راستای قانون اعلام حالت فوق العاده در ترکیه که سه ماهه اول آن رو به پایان بوده و برای یک دوره سه ماهه دیگر تمدید شده، استناد کرده است.