معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که بخش فراساحل به 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد،گفت: انتخابات ریاست جمهوری، پیروزی یک گفتمان بر گفتمان دیگر بود.

به گزارش مرور نیوز، «منصور معظمی» روز دوشنبه در همایش بین المللی صنعت فراساحل در دانشگاه صنعتی شریف افزود:
در چهار سال آینده با توجه به رای چشمگیر مردم، دولت منتخب توان بیشتری خواهد داشت.
وی با بیان اینکه با شرایط فراهم شده در پسابرجام می توان کارهای بزرگی را در بخش ساحل و فراساحل انجام داد، گفت: امروز شرکت های ایرانی در ساخت سکوهای نفتی، توانمند و خودکفا شده اند. دوستان ما در وزارت نفت محافظه کاری را کنار گذاشته و قراردادهای جدید نفتی را امضا خواهند کرد.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) با بیان این که برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) برای کشور یک فرصت است، گفت: همیشه فرصت ناشی از برجام برقرار نخواهد بود.
وی به سفر اخیر رییس جمهوری امریکا به عربستان اشاره کرد و بیان داشت: مشخص نیست فرصت هایی که در برجام داشتیم را اکنون هم بتوانیم استفاده کنیم.
معظمی افزود: گلایه مندیم که 2 سال فرصت از دست رفت که بخشی از آن به داخل بازنمی گردد و بخشی نیز ناشی از رفتارهای غیرمعقول برخی کشورها بوده است.
وی با بیان این که صنعت فراساحل در ایران متولی مشخصی ندارد، گفت: بر اساس مطالعه ای که انجام شده است 30 میلیارد دلار در بخش فراساحل باید سرمایه گذاری شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضای 6 قرارداد بین المللی صنعت خودرو اشاره کرد و بیان داشت: برای این که دوستان دلواپس را دلواپس تر نکنیم قرار شده است 30 درصد تولیدات را شرکت های طرف قرارداد صادر کنند.
معظمی با اشاره به اینکه به طور قطع تا 2 سال آینده مردم ایران خودروهای با کیفیت تری سوار خواهند شد، افزود: در مناظره ها و تبلیغات انتخابات مشاهده کردیم اشتغال یکی از دغدغه های اصلی بود که برای تحقق آن باید سرمایه گذاری انجام شود.
وی درباره همکاری با شرکت های بین المللی برای ساخت کشتی نیز گفت: با شرکت دووی کره جنوبی و شرکت های ملی نفتکش و کشتیرانی، قرار است برای ساخت کشتی همکاری شود.
رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به اینکه در آینده نزدیک با شرکت رنو قراردادی به ارزش یک میلیارد یورو نهایی خواهد شد، بر تقویت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: قرار نیست ما بنگاه داری کرده و رقیب بخش خصوصی باشیم.