رئیس جمهور آمریکا در عربستان سعودی اظهاراتی درباره اسلام و مسلمانان مطرح کرد که با ادعاهای پیشین وی در آمریکا در خصوص اسلام هیچ سازگاری ندارد.

به گزارش مرور نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یکشنبه (روز گذشته) در برابر رهبران 55 کشور عربی و اسلامی درباره مسامحه مذهبی سخنرانی ایراد و اعلام کرد که با عربستان سعودی فصل جدیدی را آغاز خواهد کرد.

ترامپ در اکثر بخش‌های سخنرانی خود اعلام کرد که بیشتر قربانیان تروریسم، مسلمانان هستند و از این رو باید از تروریسم رهایی یافت.

وی همچنین مدعی شد که مسئولان آمریکایی هیچ جنگی با ادیان ندارند؛ مسئله‌ای که با بیشتر اظهاراتش که اسلام و مسلمانان را هدف قرار داده است، تناقض دارد.

در همین راستا، روزنامه واشنگتن پست اظهارات و مواضع تبعیض آمیز ترامپ را لیست کرد که با اسلام در خصومت است. این اظهارات به شرح ذیل است:

17 سپتامبر 2015: در تبلیغات انتخاباتی یکی از حضار فریاد زد که آمریکا بحرانی به نام مسلمانان دارد و درباره زمان خلاص شدن از آنان از وی سوال پرسید و ترامپ نیز اعلام کرد که این مسئله را مد نظر قرار خواهد داد.

30 سپتامبر 2015: ترامپب متعهد شد که آوارگان مسلمان را از آمریکا بیرون خواهد راند.

21 اکتبر 2015: وی اعلام کرد که به بستن مساجد در آمریکا فکر می‌کند.

21 نوامبر 2015: ترامپ در آلاباما گفت که در 11 سپتامبر و در هنگام ریزش ساختمان بازرگانی جهانی، هزاران مسلمان در نیوجرسی از این مسئله خرسند شدند.

30 نوامبر 2015: ترامپ گفت که مسلمانان آمریکا را دوست ندارند.

6 دسامبر 2015: زمانی که میبینی افرادی از مساجد خارج میشوند و در چشمانشان کینه و مرگ دیده میشود، باید کاری کرد.

7 دسامبر 2015: مسئولان تبلیغات ترامپ به نقل از وی اعلام کردند که نباید مسلمانان وارد آمریکا شوند.

8 دسامبر 2015: یک چهارم مسلمانانی که در آمریکا زندگی میکنند، خشونت علیه آمریکاییها را موجه میدانند و آن را بخشی از جهاد جهانی میدانند.

13 دسامبر 2015: در گفت‌و‌گو با شبکه فاکس گفت که مسلمانان بیمار هستند .

20 فوریه 2016: پس از خروج باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا از تشییع جنازه یک از قضات دادگاه عالی این کشور ترامپ اعلام کرد که اگر این تشییع جنازه در یک مسجد برگزار میشد، اوباما از آنجا تکان نمیخورد.

22 مارس 2016: پس از انفجارهای بروکسل، ترامپ اعلام کرد که با مسلمانان مشکل دارد و خواستار نظارت بر مساجد شد.

23 مارس 2016: مسلمانان به آنان احترام نمیگذارند و باید بیش از این احترام بگذارند.

13ژانویه 2016: پس از تیراندازی در یک کلوپ همجنسگرایان در اورلاندو ترامپ اعلام کرد که اسلام افراطی علیه زنان، همجنسگرایان و آمریکاییها است. وی گفت که طرح هلاری کلینتون در خصوص مهاجران، فاجعه بار است و سبب خواهد شد که افراطیهای مسلمان وارد آمریکا شوند و این مسئله ملت این کشور را تهدید میکند.

14 ژانویه 2016: فرزندان آمریکاییهای مسلمان مسئول افزایش حملات تروریستی هستند.

24 جولای 2016: دونالد از تصمیم خود برای ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا دفاع کرد.

19 سپتامبر 2016: پس از حملات تروریستی در نیویورک و نیوجرسی ترامپ گفت که این حملات تروریستی اسلامی به خاطر سهل انگاری سیستم مهاجرات به آمریکاست.

27 ژانویه 2017: یک هفته پس از ریاست جمهوری، ترامپ دستور داد که از 7 کشور که بیشتر آنان مسلمان هستند، اجازه ندهند مسلمانان وارد آمریکا شوند.

17 مارس 2017: ترامپ اعلام کرد که رهبران مسلمان را انتخاب خواهد کرد تا با افراطی گری مبارزه کنند.