معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که کارشناسان این سه کشور (ایران، روسیه و ترکیه) نقشه مرزهای مناطق کاهش تنش در سوریه را تعیین خواهند کرد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از العربیه، میخاییل بوگدانوف که نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور خاورمیانه نیز هست، گفت: کارشناسان این سه کشور همچنین برخی اقدامات دیگر از قبیل تعیین مرزهای بازرسی و تنظیم عبور و مرور مردم از گذرگاه‌ها را بررسی خواهند کرد.

وی ادامه داد: مردم باید به گذرگاه‌های بین مناطق کاهش تنش دسترسی آزاد داشته باشند ولی تروریست‌ها حق عبور و مرور را ندارند و با آنها مقابله خواهد شد.

به گفته بوگدانوف مطابق مفاد توافق نامه ایران، روسیه و ترکیه درباره ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه، کشورهای بانی مذاکرات آستانه باید کارگروهی را برای حل مسائل مربوط به امنیت چهار منطقه‌ای مورد نظر تشکیل دهند.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: هنوز تامین‌کنندگان امنیت مناطق کاهش تنش در سوریه مشخص نیستند و در این مورد تصمیم‌گیری نشده است.

ایران، روسیه و ترکیه 14 اردیبهشت و در چهارمین دور مذاکرات درباره سوریه در آستانه تفاهم‌نامه ایجاد چهار منطقه امن در سوریه را امضا کردند که شامل مناطقی در استان های حمص، بخش‌هایی از ادلب، درعا و قنیطریه و با هدف کاهش زود هنگام خشونت‌ها است.