برخی منابع خبری اعلام کردند: نظامیان رژیم آل سعود پس ازگذشت 17 روز ازمحاصره اهالی بی دفاع شهرک العوامیه درشرق این کشور برای سرکوب و قتل عام مردم ازسلاح سنگین و مهمات ممنوعه استفاده می کنند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری اللؤلؤه روزشنبه به نقل از شبکه خبری عربستانی نباء،افزود: رژیم آل سعود با تداوم خرید سلاح و واردات آن برای کشتار مردم العوامیه اقدام کرده و آخرین قرارداد تسلیحاتی نیز در سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عربستان امضا شد.
منابع مطبوعاتی ویژه درگفت وگو با شبکه خبری نباء از خرید و استفاده عربستان از سلاح تولیدی شرکت میکار بلژیک وابسته به شرکت سامانه های دفاعی نیکستر فرانسه خبر داد.
این منابع افزودند: ریاض فقط به استفاده از سلاح بلژیکی اکتفا نکرده بلکه در شهرک محاصره شده صندوق های مهمات عربستانی حامل اطلاعات درباره منبع، ساخت و بندر بارگیری آن درجمهوری بوسنی وهرزگوین کشف شده که این مهمات جزو اسلحه ممنوعه آمریکایی 'براوننگ ام 2' که گلوله تیربار موسوم به اسطوره نام دارد، استفاده می شود.
این گلوله که برای از بین بردن استحکامات بتنی، زره پوش ها و هواپیماهای نظامی در ارتفاع پایین کاربرد دارد، جنس اش از فولاد است.
قدرت تخریب این تیربار بسیار بالا است و براساس توافق نامه سازمان ملل درسال 1980 در فهرست سلاح ممنوعه درج شده است این درحالی است که رژیم آل سعود از آن برای سرکوب و قتل عام اهالی القطیف و العوامیه استفاده می کند.
عوامل سرکوبگر سعودی در هفدهمین روز یورش نظامی خود خانه هایی را به آتش کشیدند و وسایل و اثاث موجود در آن ها را از بین بردند و شماری از مردم بی دفاع مجروح شدند.
تعدادی از شهروندان از ابتدای یورش نظامیان سعودی تا کنون ناپدید شده اند و هم اکنون رگباری از گلوله و راکت بر این شهر باریدن گرفته و زندگی در آن طاقت فرسا شده است.
نزدیک به دوهفته است که ساکنان العوامیه با صدای گلوله و توپ و تانک به خواب می روند و با دود حاصل از آتش سوزی ها از خواب بیدار می شوند و شهروندان هدف گلوله ها قرار گرفته و به شدت زخمی می شوند و آثار گلوله ها و راکت ها بر روی دیوارهای شهر کاملا نمایان است.
نیروهای یورشی سعودی در روزچهارشنبه بیستم اردیبهشت به بهانه بازسازی محله باستانی المسوره شهر العوامیه را به محاصره تانک ها و زره پوش ها و نفربرهای نظامی خود درآوردند اما با مقاومت اهالی این محله مواجه شدند و به دنبال آن متوسل به زور شدند و محله را با ساکنانش زیر آتش گرفتند و به دنبال آن اهالی سایر محله های شهر به حمایت از ساکنان المسوره پرداختند و دامنه درگیری میان نیروهای سرکوبگر سعودی با مردم گسترش یافت و شدت گرفت که در نتیجه آن تا کنون تعدادی از شهروندان شهید و زخمی شده اند.