وزیر مشاور امارات در امور خارجه در صفحه توییتر خود با اشاره به مقاله دکتر ظریف که در نیویورک تایمز منتشر شد مدعی شد که برای مقابله با ایران لازم است با عربستان متحد شویم.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از عکاظ، انور قرقاش وزیر مشاور امارات در امور خارجه در صفحه توییتر خود مدعی شد: مقاله محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران که در نیویورک‌ تایمز منتشر شد عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس را تحریک می‌کند و بسیار نگران‌کننده است که ایشان نماینده جناح اعتدال‌گرایان به شمار می‌رود.

وی در ادامه مدعی شد: من با خواندن مقاله ظریف به این نتیجه رسیدم که ایران خواستار همسایگی واقعی نیست،‌ بنا بر این برای حفظ امنیت خود لازم است با عربستان و پادشاهی آن متحد شویم و وزیر خارجه ایران یادش رفته است که عامل اصلی جنگ افروزی در منطقه اظهارات و اقدامات ایران علیه همسایگانش بود، امری که باعث می‌شود با هر قیمتی که شده است امنیت و ثبات خود را حفظ کنیم.

به گزارش ایسنا، این وزیر اماراتی در حالی مدعی است که ایران در منطقه جنگ افروزی کرده است که صدام حسین با حمایت و چراغ سبز همین کشورها به ایران حمله کرد و هشت سال جنگ را بر مردم ایران تحمیل کرد. علاوه بر این ایران همواره بر تامین امنیت منطقه به طور دست‌جمعی تاکید کرده است و راهکارهایی را نیز در مقاطع مختلف ارایه کرده اما این کشورها به جای تکیه بر توان و نیروی خود بر کشورهای فرامنطقه‌ای برای تامین امنیت خود تاکید دارند.

این وزیر اماراتی هم‌چنین مدعی شد: ظریف انقلاب حوثی‌ها و هرج و مرج بحرین و هم‌چنین جنگ ایران علیه سوریه را توجیه می‌کند، همان‌گونه که با مغالطه بیش از حد می‌گوید ایران پرچ‌مدار دموکراسی در منطقه است.

به گزارش ایسنا، این وزیر اماراتی که به مواضع ضد ایرانی‌اش معروف است و همواره خواستار تخریب وجهه ایران در منطقه بوده است، در حالی این ادعاها را مطرح می‌کند که کشورش به همراه عربستان همواره خواستار ایجاد تنش و ناامنی در منطقه بوده‌اند و مقامات کشورمان چندین بار تاکید کردند که هدف ایران ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه است و جمهوری اسلامی ایران آماده گفت‌وگو و همکاری با کشورهای منطقه است تا صلح را به منطقه هدیه کند.

مقامات ایرانی همواره تاکید کرده‌اند که هیچ حضور و دخالت نظامی در بحرین و یمن ندارند و در سوریه بنا به درخواست دولت مرکزی آن به رهبری بشار اسد، مستشاران نظامی‌اش را قرار داده است.