ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند 21 نظامی سودانی را در مأرب و 13 نظامی عربستان را در نجران و عسیر به کام مرگ بفرستند.

به گزارش مرور نیوز، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در سایه تداوم تجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی به کشورشان، امروز نیز، پیروزی‌هایی را رقم زدند.

 

21 نظامی سودانی در مأرب یمن کشته شدند

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که طی یک هفته گذشته، در حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع نیروهای سودانی در صحرای «میدی» واقع در استان «حجه» یمن بیش از 80 نظامی سودانی کشته و زخمی شدند.

بر اساس این گزارش در طول این مدت، 21 نظامی سودانی کشته شدند که 4 تن از آنها افسر بودند.

یک منبع آگاه نظامی در گفت‌وگو با «سودان تریبون» اعلام کرد که خسارات وارد به نیروهای سودانی با توجه به آنکه آنها در میدان جنگ حضور دارند، طبیعی است.

 

کشته شدن یک افسر ارشد وابسته ائتلاف سعودی در «شبوة»

درگیری شدیدی میان نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی در بخش «عسیلان» در استان «شبوة» در جنوب شرق یمن، روی داد.

یک منبع آگاه نظامی در گفت‌وگو با خبرگزاری یمنی «خبر»؛ اعلام کرد که این درگیری‌ها در پی حمله نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع مزدوران، در جبهه «الخیضر» و اطراف حید بن عقیل»، «بلبوم»، «السادة» و «الهجر» روی داد.

در این درگیری‌ها، شماری از نیروهای مزدور عربستان کشته و زخمی شدند و در میان کشته‌ها، سرهنگ «مجاهد المغنی» رئیس ستاد آموزش نظامی تیپ 26 پیاده‌نظام به چشم می‌خورد.

 

تلاش ناکام نیروهای ائتلاف سعودی برای پیشروی به سوی کاخ ریاست‌جمهوری در تعز

درگیری میان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با مزدوران سعودی در شهر تعز به نابودی برخی از خودروهای زرهی آنها در شمال «المخا» منجر شد.

بر اساس این گزارش، طی درگیری‌های شدید میان دو طرف در جبهه شرقی محله «محمد علی عثمان» و سایر محله‌ها منتهی به کاخ ریاست‌جمهوری و مقر تشریفات، شماری از نیروهای مهاجم کشته و زخمی شدند و عملیات آنها در پیشروی به سوی کاخ ریاست‌جمهوری ناکام ماند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از توپخانه نیز در این عملیات استفاده کرد و در مقابل جنگنده‌های سعودی نیز با پرواز بر فراز منطقه عملیات، تلاش کردند تا عملیات را به نفع خود پیش برند اما در زمین، نیروهای یمنی پیروز میدان شدند.

 

ناکامی ارتش عربستان در نفوذ به پایگاه «الفواز» در نجران

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند، پیشروی نیروهای ارتش عربستان به سوی پایگاه الفواز در نجران را ناکام گذارند و نظامیان سعودی را مجبور به عقب‌نشینی کنند.

منابع آگاه نیز اعلام کردند که طی این عملیات 6 نظامی سعودی کشته شدند.

همچنین توپخانه‌های ارتش یمن، مواضع ارتش عربستان را در پایگاه «رجلاء» و غرب الفواز در نجران هدف قرار دادند.

 

کشته شدن 5 مزدور عربستان در مأرب

یک منبع آگاه نظامی در یمن اعلام کرد که 5 مزدور سعودی در مناطق مختلف بخش «صرواح» در استان «مأرب» کشته شدند.

 

کشته شدن 7 نظامی سعودی در عسیر

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند که در عسیر، 3 نظامی سعودی از جمله یک افسر ارتش عربستان را به کام مرگ بفرستند.

بر اساس این گزارش، کمیته نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در بخش «علیب» واقع در عسیر به کشته شدن این 3 نظامی سعودی منجر شد.

یک منبع آگاه نظامی اعلام کرد که در عملیات مشابه دیگری در پایگاهی در نزدیکی فرماندهی علیب در عسیر،4 نظامی سعودی دیگر کشته شدند.