تعداد کشته شدگان در شهر ماراوی واقع در جنوب فیلیپین به بیش از 100 تن رسید که این تعداد شامل دست‌کم 27 غیرنظامی و 61 تروریست می‌باشد اما براساس گزارش‌ها حدود 2000 تن همچنان توسط شبه‌نظامیان مرتبط با داعش اسیر هستند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، از زمانی که شبه‌نظامیان مائوته با گروه تروریستی داعش بیعت کردند و به شهر ماراوی یورش بردند، دست‌کم 27 غیرنظامی در این شهر کشته شدند. این شبه‌نظامیان مردمی را که تلاش می‌کنند از شهر ماراوی فرار کنند تحت عنوان "خیانتکاران" به طرز وحشتناکی به قتل می‌رسانند.

این آمار شامل کشف جدیدترین قربانیان که هشت مرد هستند می‌باشد. جسد این هشت تن در حالی که به ضرب گلوله از ناحیه سر کشته شده بودند در حومه شهر ماراوی کشف شد.

به گفته مردم محلی این قربانیان غیرنظامیانی بودند که در یک برنج‌کوبی و یک دانشکده پزشکی فعالیت می‌کردند و قصد داشتند از این شهر فرار کنند.

جمیل مانگادانگ، افسر پلیس گفت: در یادداشتی که بر سینه یکی از این مردها چسبانده شده بود آمده که این قربانیان به دین و مذهبشان خیانت کردند.

در اکتشافی دیگر جسد چهار مرد، سه زن و یک بچه روز شنبه در نزدیکی دانشگاهی در شهر ماراوی کشف شد.

یکی از سخنگویان ارتش منطقه‌ای فیلیپین گفت: این افراد غیرنظامی و زن بودند. این تروریست‌ها با انسان‌ها دشمن هستند. ما در حالی که مشغول انجام عملیات نجات بودیم جسد آنها را پیدا کردیم.

رستیتوتو پادیلا، سخنگوی ارتش فیلیپین گفت: علاوه بر تلفات غیرنظامی 11 سرباز و چهار افسر پلیس نیز از زمان آغاز درگیری‌های شدید در سه شنبه گذشته کشته شدند.

ارتش فیلیپین اعلام کرده که تاکنون دست‌کم 61 شبه نظامی مائوته را کشته که سبب می‌شود تعداد کل تلفات به بیش از 100 تن برسد.

پادیلا گفت: به نظر می‌رسد که به دنبال عملیات کنونی ارتش این شبه‌نظامیان به طرز چشمگیری ضعیف شده‌اند و مقاومت کمتری از خود نشان می‌دهند اما همچنان خطر جدی برای ساکنین محلی محسوب می‌شوند.

وی افزود: ما معتقدیم که این شبه‌نظامیان در حال حاضر مهمات و غذای کمتری دارند. آنها در مقایسه با روزهای اولیه مقاومت کمتری از خود نشان می‌دهند.

ارتش فیلیپین همزمان با انجام حملات نظامی عملیات نجات را نیز انجام می‌دهند تا غیرنظامیانی را که توسط این شبه‌نظامیان به گروگان گرفته شده‌اند آزاد کنند.

پادیلا گفت: ما تاکنون 124 غیرنظامی را که به اسارت گرفته شده بودند، نجات دادیم.

از زمان آغاز این درگیری‌ها اکثر 200 هزار ساکن شهر ماراوی فرار کرده‌اند اما همچنان 2000 تن در این منطقه گرفتار هستند.