جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا بروشورهایی را در هشدار به ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمانش پس از پیشروی‌شان در جاده دمشق – بغداد به زمین ریخته‌اند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از سایت شبکه المیادین، نیروهای نظام سوریه و نیروهای هم‌پیمان بعد از ظهر یکشنبه به نقطه قهوه خانه (مقهی) الشحمی در جاده دمشق - بغداد رسیدند. نقطه الشحمی در مسیر دمشق - بغداد واقع است. از این رو جنگنده‌های آمریکایی در هشدار به ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن نسبت به پیشروی‌شان، بروشورهایی را در ایست قهوه خانه الشحمی در مسیر بین‌المللی که دمشق را به بغداد، پایتخت عراق متصل می‌سازد، انداختند.

روزنامه "اخبار عدالة حمورابی" که اخبار هماهنگی میان گروه‌های شورشی و نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت امر واشنگتن را در جنوب سوریه دنبال می‌کند، گزارش داد که در این بروشورها به نیروهای ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش هشدار داده شده است که آنها در فاصله حدود 55 کیلومتری از پایگاه نظامی التنف قرار گرفته‌اند و باید به ایست ظاظا بازگردند.

در عکس‌هایی که در بروشورها منتشر شده، این عبارت نوشته شده است: این مرکز را الان ترک کنید، به ایست ظاظا بازگردید.

بروشورهای آمریکایی در هشدار به ارتش سوریه درباره پیشروی به سمت پایگاه التنف

همچنین نقشه کوچکی چاپ شده است که فلشی را نشان می‌دهد که به خط بازگشتی که آمریکا خواهان آن است، اشاره دارد.

ارتش سوریه و نیروهای همپیمان روز جمعه گردانی دور افتاده در شمال غرب منطقه ظاظا را تحت کنترل خود درآوردند که این پیشروی در چارچوب عملیات نظامی برای گسترش سیطره بر محور مسیر التنف صورت گرفت.

این گام ائتلاف ضد داعش در پی تداوم پیشروی نیروهای نظام سوریه در مناطق صحرایی سوریه موسوم به بادیه است.

در 18 ماه مه جاری ائتلاف، نیروهای هم‌پیمان نظام سوریه را که در حال پیشروی به سمت منطقه‌ای در شمال غرب پایگاه التنف بودند، بمباران کرد. مسئولان آمریکایی اعلام کردند که نیروهایی را هدف قرار دادند که تهدیدی علیه شورشیان سوری هستند که آمریکا از آنها در جنوب سوریه حمایت می‌کند.

این مسئولان گفتند، این حمله در نزدیکی شهر التنف بود که دست کم یک تانک و یک بلدوزر منهدم شد.