یک روزنامه امریکایی گزارش داد که دولت دونالد ترامپ قصد دارد تا به عنوان بخشی از اقداماتش برای بهبود روابط با روسیه، فرآیند صلح در اوکراین را دوباره آغاز کئد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دراین گزارش روزنامه واشنگتن پست که روزیکشنبه منتشر شد، آمده است: به رغم گسترش شک و تردیدها در دولت ترامپ به دلیل رسوایی مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، ترامپ مصمم به تلاش برای بهبود روابط با روسیه است. گزارش شده است که ' رکس تیلرسون' وزیر خارجه آمریکا اقدامات پشت پرده برای جان تازه بخشیدن به طرح ترامپ در راستای بهبود روابط با روسیه را هدایت می کند که هنوز موفقیت آمیز نبوده است.
این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات امریکایی و کارشناسان گزارش داد که تیلرسون می خواهد این مذاکرات را از سربگیرد به امید اینکه شرایط و شخصیت های جدید بتوانند نتایج بهتری در مقایسه با تلاش های پیشین کسب کنند. گزارش شده است که تیلرسون پیشتر چندین مذاکره در مورد این مسئله با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه انجام داده است.
درهمین راستا گزارش شده است که تیلرسون قصد دارد نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در مسئله اوکراین تعیین کند. انتظار می رود که این نماینده جان تازه ای به کانال دیپلماتیک با ولادیسلاو سورکوف مشاور رئیس جمهوری روسیه بدهد.
از زمان آغاز بحران اوکراین و الحاق کریمه به روسیه، روابط واشنگتن- مسکو به شدت رو به وخامت رفت. به دنبال وخامت اوضاع اوکراین و اتهام زنی غرب مبنی بر مداخله مسکو در امور داخلی اوکراین، آمریکا و هم پیمانانش تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کردند.