'جان بولتون'، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل، راه حل تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل در کنار هم را غیرعملی دانست و خواستار راه حل مبتنی بر تشکیل سه کشور شد.

به گزارش مرور نیوز، بولتون روز دوشنبه در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گفت: هیچ شانسی برای اینکه 'دونالد ترامپ' بین اسرائیل و فلسطین صلح برقرار کند، وجود ندارد.
بولتون که برای دریافت جایزه 'گاردین آو زاین/Guardian of Zion' از مرکز مطالعات بیت المقدس اینگبورگ دانشگاه بار ایلان به اراضی اشغالی فلسطین سفر کرده بود، افزود: ترامپ فردی خوش بین است و نمای خوب قضیه را می بیند، اما فکر نمی کنم شرایط این کار وجود داشته باشد و راه حل تشکیل دو کشور در کنار هم عملی و ممکن باشد.
وی خاطر نشان کرد: این یک مساله و یا تلاش فردی نیست و اصلا شدنی نیست. تلاش حدود هفتاد سال و اندی برای تحقق راه حل مبتنی بر دو کشور شکست خورده است؛ نمی توان آن را به حالت قبل برگرداند؛ نه حماس و نه حکومت خودگردان فلسطین، طرف گفت وگو برای صلح نیستند و راه حل مبتنی بر تشکیل دو کشور منتهی به تشکیل کشور ترور و یا هرج و مرج طلب می شود.
بولتون با پیشنهاد راه حل مبتنی بر تشکیل سه کشور، شامل واگذاری غزه به مصر، تجزیه کرانه باختری و واگذاری بخش هایی که مشمول اسرائیل (رژیم صهیونیستی)نمی شوند به اردن، مدعی شد: این به نفع فلسطینی ها و فرزندان آنهاست و باعث بهتر شدن وضعیت زندگی آنها می شود.
به گفته وی، مصر می تواند تصمیم بگیرد که مسوولیت غزه در زمینه برقراری امنیت و اقتصاد پایدار آن را به عهده بگیرد.