نماینده سوریه در سازمان ملل گفت که کشورش به کمک‌های انسانی نیاز ندارد بلکه به توقف جنگ و پایان اقدامات تروریست‌ها نیاز دارد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از اسپوتنیک، بشار الجعفری در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: چگونه است که آن ها 23 میلیون سوری را تحت تحریم‌های اقتصادی مجازات می‌کنند و بعد می‌ گویند ما می‌خواهیم به ملت سوریه کمک کنیم. ما خواهان کمک‌های انسانی نیستیم بلکه خواهان پایان دادن به جنگ و توقف اقدامات تروریستی در کشور هستیم.

وی تأکید کرد ائتلاف بین‌المللی که آمریکا آن را تشکیل داده غیرقانونی است چرا که با دولت سوریه هماهنگ نیست.
الجعفری با اشاره به تلاش‌های برخی کشورها در منحرف کردن مسیر پرونده سوریه گفت: آمریکا تمایل سیاسی به جدا کردن به اصطلاح مخالفان میانه‌رو از شبکه تروریستی جبهة النصرة ندارد. تنها پاسخی که ما از آمریکایی‌ها شنیدیم و جان کری نیز اخیرا آن را تکرار کرده است عدم وجود تمایل سیاسی بین آنها برای جدا کردن مخالفان میانه‌رو از النصره است.
این دیپلمات سوری ادامه داد: جنگنده‌های آمریکایی دو پل را در استان دیرالزور سوریه که رابط دو کرانه رودخانه فرات بود، بمباران کردند که این مساله بیانگر آن است که سیاست‌های آمریکا مبتنی بر عوامل انسانی نیست.
وی با اشاره به بازکردن چهار گذرگاه انسانی از سوی دولت سوریه برای خروج غیرنظامیان از شرق حلب گفت: ما به دنبال بهبود اوضاع انسانی هستیم اما گروه‌های مسلح مردم را به عنوان سپرانسانی خود قرار داده‌اند.