تشکیلات خودگردان فلسطینی در کرانه باختری به ریاست محمود عباس با فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی حقوق صدها اسیر آزاد شده فلسطینی عضو جنبش حماس را در نوار غزه قطع کرده است.

به گزارش مرور نیوز، برخی منابع فلسطینی نیز معتقدند هدف تشکیلات خودگردان فلسطینی از قطع کردن حقوق شماری از اسرای آزادشده جنبش حماس در نوار غزه آن است که حماس را برای واگذاری قدرت در نوار غزه به تشکیلات خودگردان فلسطینی تحت فشار قرار دهد.

پایگاه اینترنتی روزنامه سعودی الحیات چاپ لندن نوشت یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از جمله این اسرای آزاد شده است.
اسرای آزاد شده در نوار غزه دیروز هنگامی که برای دریافت حقوقشان به بانک مراجعه کردند غافلگیر و متوجه شدند وزارت دارایی تشکیلات خود گردان فلسطینی در رام الله حقوق هایشان را برای بانکها نفرستاده است.

برخی منابع حماس در غزه اعلام کردند 277 اسیر آزاد شده حقوق ماهیانه شان را دریافت نکرده اند.

وزارت دارایی تشکلات خود گردان فلسطینی در رام الله این خبر را تأیید یا رد نکرد اما برخی منابع رسمی گفتند ممکن است قطع حقوق اسرای آزاد شده بخشی از اقداماتی باشد که تشکیلات خودگردان درباره غزه اتخاذ کرده است تا به حماس فشار بیاورد که حکومت در نوار غزه را به تشکیلات خودگردان واگذار کند.

برخی منابع آگاه به خبرگزاری سما گفتند قطع حقوق اسرا در پاسخ به درخواست آمریکا و اسرائیل بوده است و این تنها همین بار نیست و بارها تکرار خواهد شد.