طالبان افغان با انتشار بیانیه‌ای حمله راکتی به نزدیکی مقر نیروهای آمریکایی در کابل را به عهده گرفت اما انفجار در مسجد جامع هرات را محکوم و رد کرد.

به گزارش مرور نیوز، «قاری یوسف احمدی» از سخنگویان طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که انفجار مقابل مسجد جامع هرات محکوم است و این گروه آن را رد می‌کند.

از سوی دیگر «ذبیح‌الله مجاهد» از دیگر سخنگویان طالبان نیز در واکنش به انفجار هرات گفت که افراد و گروه‌های وابسته به سازمان اطلاعات آمریکا با ایجاد حملات تروریستی و کشتن مردم بی‌گناه سعی دارند که چهره طالبان را در اذهان عمومی تخریب کنند.

سخنگوی طالبان در توییتر خود حمله راکتی همزمان با کنفرانس روند کابل در پایتخت افغانستان و در نزدیکی مقر نیروهای آمریکایی را به عهده گرفت.

ذبیح‌الله مجاهد درباره انفجار هرات خاطرنشان کرد که با شروع ماه رمضان دولت کابل در برنامه‌ای از پیش تعیین شده از طالبان خواست تا دست از حمله در ماه مبارک رمضان بردارد که این پروژه‌ای برای بدنام‌سازی طالبان بود زیرا انفجارهای بی هدف از سوی وابستگان به آمریکا انجام می‌شود.

وی مدعی شد که پس از رد پیشنهاد آتش بس توسط طالبان، دولت و خارجی‌ها به انفجارهای بی‌هدف رو آورده‌اند تا چهره طالبان را تخریب کنند.

حمله راکتی امروز کابل تلفاتی در پی نداشت.

از سوی دیگر، انفجار در ورودی و پارکینگ مسجد جامع هرات 7 کشته و 18 زخمی برجا گذاشته است.