در حالی که رئیس جمهور آمریکا خواستار توقف حمایت‌های مالی قطر از تروریسم است،‌ وزارت خارجه این کشور از تلاش‌هایی که قطر در زمینه مبارزه با تروریسم انجام داده،‌ تقدیر و تشکر کرد!

به گزارش مرور نیوز به نقل از شبکه خبری المنار لبنان، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به تازگی در تماس تلفنی با پادشاه عربستان خواستار توقف حمایت‌های مالی از تروریسم و حمایت کشورهای منطقه (قطر) از افراط‌گرایی شد. و در پیام توئیتری خود به انزوا کشاندن قطر را آغازی برای پایان یافتن وحشت تروریسم دانست، وزارت خارجه این کشور از تلاش‌هایی که قطر در زمینه مبارزه با تروریسم انجام داده،‌ تقدیر و تشکر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات قطر در زمینه مبارزه با تروریسم،‌ بر لزوم افزایش تلاش‌ها در این چارچوب تاکید کرد و گفت: آمریکا از دولت قطر به دلیل حمایت‌های مستمرش از حضور این کشور در قطر تقدیر می‌کند.

شون اسپایسر،‌ سخنگوی کاخ سفید نیز اظهار داشت: رئیس جمهور در دیدار چند هفته پیشش با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در حاشیه نشست‌های ریاض از اصرار وی برای پیوستن کشورش به مرکز مبارزه با تروریسم شگفت زده شد.

اسپایسر گفت:‌ جیم ماتیس، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه پس از تصمیم کشورهای عربی برای قطع روابط دیپلماتیک خود با دوحه گفتگوی تلفنی با همتای قطری خود داشت.

وی اشاره‌ای به جزئیات این تماس تلفنی نکرد.

کاخ سفید تاکید کرد،‌ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از تاکید قطر برای پیوستن به مرکز مبارزه با تروریسم شگفت زده شد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز تاکید کرد که بحران کنونی منطقه خلیج فارس تاثیری بر روند عملیات در پایگاه "العدید" واقع در قطر ندارد.