جاریث ایوانز رئیس اجرایی شرکت هواپیمایی کوانتاس استرالیا گفت : شهروندان قطری اجازه استفاده از پروازهای این شرکت به دبی را ندارند زیرا امارات پس از قطع رابطه با قطر به آنها مجوز عبور از فرودگاه های خود را نداده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، امارات روزگذشته (سه شنبه) همچنین ورود قطری ها یا عبور آنها از این کشور و حتی استفاده از فرودگاه های امارات را برای تغییر هواپیما ممنوع اعلام کرد.
ایوانز روزگذشته درحاشیه نشست جلسه صنعت هواپیمایی درمکزیک به خبرنگاران افزود: امارات مانع عبور شهروندان قطری از خاک خود شد و ما تاثیر آن بر مسافران را مورد بررسی قرار می دهیم.
وی تصریح کرد: در صورت تداوم این کار ما به دنبال راه های جایگزین هستیم.
هواپیمایی امارات و الاتحاد هنوز به درخواست های لغو که به قطری ها اجازه پرواز یا فرود در فرودگاه هایی که پروازهای دبی و ابوظبی از آنها انجام می گیرد پاسخ نداده است این درحالی است که شرکت های هواپیمایی امارات و کوانتاس با یکدیگر شراکت دارند.
بخش ویزای شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرد دارندگان گذرنامه های قطری اجازه عبور از دبی را ندارند.
شرکت هواپیمایی امارات در راستای قطع رابطه حمل و نقل با قطر از دیگر شرکت های هواپیمایی خواست با ایجاد موانع برای شهروندان قطری مانع عبور آنها از بحرین، عربستان ومصر شوند.
شورای هواپیمایی عربستان پس از گذشت یک روز از لغو پرواز های خود، امارات وبحرین با قطر، مجوز فعالیت شرکت هواپیمایی قطر درعربستان را لغو و دفاتر آن را ظرف 48 ساعت بست ومفسران معتقدند که این امر میلیون ها دلار به قطر خسارت وارد خواهد ساخت.
عربستان از دوشنبه هفته جاری به همراه ، امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرد.
در پی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم عربستان، امارات ، مصر و بحرین در قطع روابط با این کشور، آن را غیرقابل توجیه دانست و گفت که ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.
روابط عربستان و امارات با قطر در روزهای اخیر به دلیل انتشار اخباری منتسب به «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور دچار تنش و اختلافات شدید شد.