دولت امارات تهدید کرد شهروندانی که در شبکه‌های اجتماعی از قطر حمایت کنند،‌ مجازات شده و به 15 سال حبس و پرداخت 500 هزار درهم جریمه محکوم می‌شوند.

به گزارش مرور نیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، حمد سیف الشامسی، دادستان امارات با هشدار نسبت به هرگونه ابراز همدردی با قطر و طرفداری از آن اظهار داشت: ابراز همدردی با قطر، طرفداری از این کشور،‌ گرایش به آن و اعتراض به موضعگیری امارات در شبکه‌های اجتماعی و یا هر گونه مداخله کلامی و یا نوشتاری جرم محسوب می‌شود.

همچنین دادستان امارات اعلام کرد، طبق قانون مجازات‌های مربوط به جنایات سایبری، برای این اقدامات که به منافع عالی کشور، وحدت ملی و ثبات اجتماعی ضربه زده و موجب تضعیف بافت اجتماعی و وحدت ملی میشود، از سه تا 15 سال حبس و پرداخت 500 هزار درهم جریمه نقدی تعیین شده است و دادستانی کل امارات این قانون را برای تمامی ناقضان اجرا می‌کند.

الشامسی گفت:‌ امارات به دنبال سیاست‌های خصمانه و غیرمسئولانه قطر علیه امارات و برخی کشورهای عربی و کشورهای حوزه خلیج فارس تصمیم جدی گرفته و این تصمیم در راستای حفاظت از امنیت ملی کشور، منافع عالی آن و منافع مردم اتخاذ شد.