رئیس شورای روابط خارجی آمریکا از بیانیه کاخ سفید درباره حملات تروریستی روز گذشته در تهران انتقاد کرد.

به گزارش مرور نیوز، «ریچارد هاس» رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا با انتشار پیامی توئیتری از بیانیه دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور درباره حملات تروریستی روز گذشته در تهران انتقاد کرد.

رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا در توئیتر خود نوشت: بیانیه کاخ سفید درباره حملات تروریستی در ایران که بعد از ابراز تسلیت می‌ گوید ایران سزاوار این حمله است، در واقع نتیجه تدوین متنِ بیانیه بدون یک دستورالعمل هوشمندانه و توسط تیمی است که چند دسته و متفرق است.

«ریچارد هاس» در ادامه افزود: برخی خبرنگاران و روزنامه‌ نگاران باید از فرایند بیانیه مخدوش کاخ سفید درباره اقدامات تروریستی در ایران پرده بردارند.

لازم به ذکر است، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در نخستین واکنش خود نسبت به حمله تروریستی روز چهارشنبه در تهران با اشاره ای تلویحی به ایران مدعی شده بود که کشورهای حامی تروریسم «قربانی پلیدی و شرارتی می شوند که خود مروج آن هستند!»

در بیانیه ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، دونالد ترامپ گفته بود: ما برای قربانیان بی گناه حملات تروریستی تهران و مردم ایران که در حال گذار از یک چنین دوران پرچالشی هستند، اندوهگین هستیم و دعا می کنیم.

وی در ادامه مدعی شده بود: ما بار دیگر تأکید می کنیم که دولتهایی که حامی تروریسم هستند، در معرض این خطر قرار دارند که قربانی شرارت و پلیدی شوند که خود مروج آن هستند!