وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی تاکید کرد که عربستان طی دو سال گذشته حتی یک دلار هم برای فلسطینی‌ها هزینه نکرده است.

به گزارش مرور نیوز، موشه یعالون مدعی شد که منطقه شاهد تحول بزرگی است و اردوگاه سنی جدیدی در حال تشکیل است که در یک قایق با اسرائیل قرار دارد.

وی همچنین اعلام کرد: اگر از عبد الفتاح سیسی رئیس‌جمهور مصر درباره محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پرسیده شود، همان ناسزاگویی‌هایی را تکرار خواهد کرد که حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر درباره یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات رام‌الله بر زبانش جاری می‌ساخت و ما حاضر به تکرار آنها نیستیم.

وی در جریان "نشست فرهنگی" که در نزدیکی تل‌آویو برگزار شد، خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم روند مسالمت‌آمیز سازش با فلسطینیان را در جریان اجلاس محرمانه عقبه به پیش ببریم، اما عربستانی‌ها هیچ اهتمامی به مساله فلسطین از خود نشان ندادند و اینجا باید تاکید کنم که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا واقع بین است و بهترین دلیل برای اثبات این مدعا این است که وی خواستار تعلیق شهرک‌سازی‌ها نشد.

وزیر جنگ سابق رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد، عدم درخواست ترامپ از رژیم صهیونیستی برای تعلیق شهرک‌سازی نشان می‌دهد که وی شهرک‌سازی را عامل اصلی منازعه نمی‌داند، بلکه این طرف فلسطینی است که از زمان توافقنامه اسلو بر آن تاکید می‌کند و حاضر نیست "یهودیت اسرائیل" را به رسمیت بشناسد.