وزیر امور خارجه کویت با تاکید بر ادامه رایزنی های سیاسی با هدف حل و فصل اختلافات میان عربستان و قطر بر تلاش کشورش برای حل این بحران تاکید کرد .

به گزارش مرور نیوز، شیخ صباح الخالد الصباح وزیر امور خارجه کویت امروز /یکشنبه/ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به روند منفی حاکم بر روابط قطر و تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: شیخ صباح الاحمد امیر کویت خواهان حل وفصل این اختلافات است و کشورهای شورای همکاری در راستای برقراری آرامش و ثبات منطقه ای گام بردارند و اختلافات خود را با گفت وگو حل کنند.
وی افزود: دولت قطر این آمادگی را دارد تا در فضایی از تفاهم در زمینه اختلافات با دیگر اعضای شورای همکاری اقدام کند.
عربستان پیش از این امکان هرگونه میانجی گری میان ریاض با دوحه را رد کرده بود. عربستان به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی،جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند.
اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است.
این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌های منطقه‌ای 2 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد.
امیر کویت دقایقی همچنین شب گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به بررسی بحران روابط این کشور با چند کشور عربی پرداخت و خواستار کاهش تنش در روابط اعضای شورای همکاری خلیج فارس و جلوگیری از تشدید آن شد.
امیر کویت همچنین خواستار حل و فصل مشکلات و اختلافات از راه دیپلماتیک و سیاسی شد.