رئیس جمهور روسیه گفت: ایالات متحده آمریکا هنگام عملیات جنگی روسیه در چچن، به تروریست های این منطقه کمکهای مالی و سیاسی می رساند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در فیلم مصاحبه با استون که از شبکه تلویزیونی Showtime پخش شد، اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا هنگام عملیات جنگی روسیه در چچن، به تروریست های این منطقه کمک های مالی و سیاسی می رساند. مقامات آمریکا کمک سیاسی به شبه نظامیان را حتی پنهان نمی کردند و این کار را بطور آشکار انجام می دادند.

وی تصریح کرد: شواهد و مدارک حاکی از این امر در دست است.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: در گفتگو با جرج بوش، رئیس جمهور وقت درباره این وضع صحبت کرده و حتی اسامی ماموران سرویس های اطلاعاتی آمریکا را که در قفقاز کار می کردند، ذکر کردم.

پوتین افزود: واکنش رئیس جمهور وقت آمریکا بسیار درست و بسیار منفی بود و اظهار داشت به این مسئله رسیدگی خواهد کرد.

وی با اشاره به بحران سوریه عنوان کرد: آمریکا با وجود صحبت درباره حمایت از روسیه و آمادگی برای همکاری با مسکو از جمله در زمینه حمایت از تروریسم، در واقع از گروه های تروریستی گوناگون برای برهم زدن ثبات سیاسی داخلی در روسیه استفاده می کند.

پیشتر رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با استون گفته بود آمریکا در دام اشتباهات قرار دارد چون به استثنایی بودن خود صادقانه باور دارد و فکر می کند که می تواند هرکاری را که دلش می خواهد انجام دهد.