افزایش حملات نیروهای امنیتی آل سعود در دو روز گذشته در شهرک شیعه نشین عوامیه دست کم 30 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش مرور نیوز،  به نقل از شبکه خبری النبأ، شهرک عوامیه در مرکز قطیف در شرق عربستان در چند روز گذشته شاهد تشدید عملیات های نظامی آل سعود در این منطقه بوده است.

در پی کشته شدن یک افسر امنیتی سعودی در عوامیه، نیروهای وزارت کشور عربستان حملات بی هدف خود در این منطقه را تشدید کرده و تک تیراندازهای عربستان که در ساختمان نیروهای ویژه مستقر شده اند هر فردی را که در تیررسشان قرار بگیرد مورد هدف قرار می دهند.

منابع محلی به شبکه النبأ گفته اند که روز سه شنبه (دیروز) نیروهای امنیتی سعودی شماری از شهروندان شیعه را که به صورت داوطلبانه در حال نظافت شهرک عوامیه بوده اند را مورد هدف قرار داده اند و منجر به زخمی شدن احمد هنیدی یکی از این افراد داوطلب شده است.

بر اساس این خبر شهروندان شیعه در این منطقه تلاش کرده اند در دو روز گذشته از خانه های خود خارج نشوند تا مورد هدف تک تیراندازهای وزارت کشور عربستان قرار نگیرند با این وجود در دو روز گذشته دست کم 30 نفر در حملات سعودیها در این منطقه زخمی شده اند که چند زن و کودک در میان مجروحان حضور دارند و وضعیت یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

بیش از یک ماه است که عربستان به بهانه ویران کردن محله تاریخی المسوره در مرکز شهرک عوامیه، این منطقه را به محاصره خود در آورده و با استفاده از تجهیزات جنگی و خودروهای زرهی این منطقه شیعه نشین را به میدان جنگ تبدیل کرده است. بر اساس گزارش های فعالان رسانه ایی و حقوق بشری ده ها نفر در طول این مدت زخمی شده و شماری از غیر نظامیان نیز کشته شده اند اما هنوز آمار دقیقی از شمار کشته های حملات نیروهای امنیتی آل سعود در عوامیه منتشر نشده است.