وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اعلام تصمیمش برای تعطیلی دفتر شبکه الجزیره قطر در اراضی اشغالی، این شبکه را یک ابزار تبلیغاتی به سبک آلمان نازی و شوروی سابق خواند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از روزنامه الیوم السابع، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: دلیلی برای ادامه پخش شبکه الجزیره از اسرائیل وجود ندارد. این رسانه نیست این یک ابزار تبلیغاتی به سبک شوری سابق و آلمان نازی است.

وی با بیان اینکه تمامی گزارش‌های الجزیره درخصوص این رژیم جانبدارانه و خصمانه است مدعی شد این شبکه هیچ چیزی علیه ایران نمی‌گوید.

مسئولان دفتر الجزیره در اراضی اشغالی می‌توانند علیه دستور تعطیلی احتمالی دادخواستی را به دادگاه عالی ارائه کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیشتر در سخنانی به بستن دفاتر الجزیره اشاره کرده بود اما تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است. اسرائیل شبکه الجزیره را به حمایت از جنبش حماس متهم می‌کند.

در همین حال، ولید العمری، مدیر دفاتر الجزیره در فلسطین گفت، باور نمی‌کند اسرائیل بتواند دفاتر این شبکه را تعطیل کند زیرا این طرح با مخالفت دادگاه عالی اسرائیل روبه‌رو شد. وی افزود: پیشتر سه بار تلاش‌هایی برای بستن آن صورت گرفت.

العمری در واکنش به اقدام نتانیاهو برای تعطیلی این دفتر گفت: ما طبق قانون اسرائیل عمل خواهیم کرد و آن را نقض نخواهیم کرد. ما 61 کارمند در دفاتر داریم که 17 تن آنها اسرائیلی هستند. برای آنها چکار خواهند کرد و اسرائیل چه سودی از آن خواهد برد؟ آنها فقط خواهند گفت: اسرائیل راه عربستان و مصر و اردن را در پیش گرفته و دفاتر ما را بسته است. لیبرمن سالهاست تحمل ما را ندارد و اولین کسی است که مارا "شبکه تبلیغات نازی" خواند. این چه یاوه گویی است؟آیا نازی‌ها دیدارهایی با یهود داشته‌اند و آیا ما تشویق به قتل اسرائیلی‌ها می‌کنیم. سخنگویان ارتش و تحلیلگران اسرائیلی از دیدگاه اسرائیل نزد ما اعتراض می‌کنند. کجا شبکه عربی را می‌یابیم که اسرائیلی‌ها در آن مشارکت دارند و به آنها اجازه دیدار با عبری‌ها را می‌دهد؟