سرویس بین الملل- ائتلاف سعد حریری رئیس جریان المستقبل با میشل عون دوری آشکار وی را با وهابیون سعودی و بی توجهی به سیاست های مداخله جویانه پاریس در موضوع انتخاب رئیس جمهور لبنان نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری رای الیوم، سعد حریری بعداز پشت سر گذاردن یک دوره بی ثباتی و تردد دائم بین پاریس و ریاض، در نهایت با ظاهری کاملا متفاوت بر صفحه تلویزیون ظاهر شد. در حالی که درچهره اش ریش مختصری که نشان گرایشات سعودی وی داشت جای خود را به ریشی کامل داده بود، این بار وی نشان داد که به تمام ائتلاف های سابقش پشت کرده، گذشته را پشت سر گذاشته و تصمیم گرفته درهیات یک لبنانی ظاهر شود تا صرفا به ترسیم آینده کشورش کمک کند و وارد ائتلاف های میهنی مستقلی شود که وی را از حالت تبعیت و دنباله روی اطراف خارجی، خارج می کند. 

حریری گفت: آماده این مخاطراتم، آماده ام که هزار بار خود و پشتوانه مردمی و آینده سیاسی خود را به مخاطره اندازم تا از کشور و مردم کشورم دفاع کنم. 

او با بیان اینکه برنده اصلی لبنان است از توافقش با ژنرال عون هم پیمان جدیدش سخن گفت واعلام کرد که برای به گردش درامدن چرخ سیاسی مملکت و اقتصاد و نهادهای کشورش وممانعت از سقوط دولت و نظام سیاسی لبنان با ژنرال توافق کرده است. 

رای الیوم درادامه نوشت: مجلس لبنان 45 جلسه ناموفق برای انتخاب ریاست جمهوری برگزار کرده و این کشور سال ها بدون رئیس جمهور باقی ماند ه است. امیدواریم چهل و ششمین نشست موعدی برای پایان این سردرگمی سیاسی و پرده پایانی یک مرحله سخت از تاریخ کشور و انتخاب یک رییس جمهور برای لبنان باشد. امروز عربستان از لبنان کنار کشیده همان گونه که حریری پا را از ریاض پس کشیده و این یکی از فصل های بازی مردمان شرق است.