سرویس بین الملل- هزاران تن از ماموران پلیس فرانسه نسبت به شرایط بد و کمبود امکانات در مقابله با تروریست ها تظاهرات کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های فرانسه، ماموران پلیس این کشور جمعه شب دیشب برای پنجمین شب متوالی به اعتراضات خود ادامه داده و درخواست فرانسوا اولاند رئیس جمهوری این کشور را که سعی در کاهش تنش ها در چند ماه باقی مانده به انتخابات ریاست جمهوری دارد، نادیده گرفتند.

پایتخت فرانسه و دیگر شهرهای این کشور صحنه تداوم حرکت اعتراضی پلیس بود که انگار قصد فروکش کردن ندارد. 

پلیس فرانسه که در معرض بدترین حملات تروریستی قرار داشته می گوید که تجهیزات مناسب کافی حتی برای دفاع از خود را ندارد و از این رو به اعتراضات بدون مجوز طی پنج شب گذشته دست زده است . 

حدود سه هزار پلیس پنجشنبه شب به خیابان ها آمده بودند تا اعتراض خود را نشان دهند. 

صدها مامور پلیس نیز جمعه شب در مقابل کلیسای نتردام در مرکز پاریس و درست در مقابل ستاد مرکزی پلیس گرد آمدند. شهرهای کاله ، تولون ، لیل و تولون و دیگر شهرها صحنه اعتراض بود. 

اولاند از محل برگزاری نشست شورای اروپا در بروکسل گفت: وی در اوایل هفته آینده با نمایندگان پلیس در دفتر خود ملاقات خواهد کرد تا به گله و شکایت آنها گوش دهد. 

منشا نارضایتی پلیس، حادثه ای بود که اوایل ماه جاری در شهری در نزدیکی پاریس رخ داد و در جریان آن یک گروه تبهکار با بمب های بنزینی (کوکتل مولوتف) یک گشتی پلیس متشکل از چهار مامور را هدف قرار دادند. 

اتومبیل ماموران گشت در تقاطعی مستقر بود که به خاطر سرقت های پیاپی و سریع بدنام است و اعضای گروه تبهکار پس از حمله حتی مانع از خروج ماموران گشت از داخل اتومبیل شدند که در آتش می سوخت. 

اتحادیه های پلیس می گوید که تشدید فعالیت گروه های تبهکار و شبه نظامی در فرانسه بر استرس ماموران پلیس افزوده است.