رئیس‌جمهور پیشین یمن اعلام کرد: حملات به عربستان مقابل توقف حملات هوایی به یمن متوقف خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از یک منبع در دفتر علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن در واکنش به بیانیه صادره از شورای امنیت تاکید کرد که خواهان توقف حملات به خاک عربستان است.

این موضع‌گیری دفتر صالح در واکنش به بیانیه صبح جمعه شورای امنیت است که در آن از "انصارالله" و نیروهای وابسته به "علی عبدالله صالح" خواسته شد تمامی حملات خود علیه عربستان را متوقف کنند.

این منبع افزود، آنها آماده توقف حملات به عربستان در ازای توقف حملات هوایی و دریایی به یمن و نیز توقف کمک‌رسانی به تشکیلات حامیان آنها هستند.

شورای امنیت از نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان و گروه "انصارالله" و هم‌پیمانانش خواست قوانین حقوق بشر را اجرا کرده و اهداف نظامی و غیرنظامی در یمن را از هم تمییز دهند.

در بیانیه دفتر صالح همچنین آمده است: بیانیه‌ای شورای امنیت حملات علیه یمن از سوی عربستان و هم‌پیمانانش را که از دو سال و سه ماه پیش ادامه دارد، نادیده گرفته است.

صالح ابراز امیداوری کرد رئیس دوره‌ای شورای امنیت و آنتونیو گوترش،‌ دبیرکل سازمان ملل موضع قاطعی در راستای توقف حملات یمن داشته باشند.

نیروهای "انصارالله" و نیروهای وابسته به "صالح" به صورت روزانه پایگاه‌های ارتش عربستان در مرزها را هدف قرار می‌دهند.

یمن بیش از دو سال شاهد درگیری بین نیروهای وابسته به دولت یمن از یک سو و گروه "انصارالله" و رئیس‌جمهور سابق یمن از سوی دیگر است.