رژیم آل خلیفه با کمک پلیس انگلیس جنایات ضد بشری خود را پنهان می کند

به گزارش مرورنیوز به نقل از پایگاه «مورنینگ استار» انگلیس، موسسه حقوق بشری «ریبرف» انگلیس اعلام کرد رژیم آل خلیفه برای سلب مسوولیت از خود درخصوص مرگ افراد هنگام بازجویی، از پلیس انگلیس مشورت گرفته است. این رایزنی ها بخشی از قرارداد آموزشی بین رژیم آل خلیفه و پلیس انگلیس است که ارزش آن معادل میلیون ها پوند است. نیروهای امنیتی رژیم بحرین به طور منظم به اجرای شکنجه و احکام اعدام، که طبق قوانین بین المللی غیر ممنوع است، می پردازند.

این پایگاه انگلیسی خاطرنشان کرد: چنین ادعاهایی موجب افزایش نگرانی ها درباره استفاده رژیم‌های دیکتاتور از پلیس و نیروهای امنیتی انگلیس به عنوان قاتلان مزدور می شود. 
پس از ماجرای محکومیت «محمد رمضان» به اعدام در سال 2014 سرانجام پرونده سیاه بحرین در زمینه حقوق بشر مورد توجه قرار گرفت. وکلای رمضان ادعا کردند وی برای گرفتن اعترافات دروغین، شکنجه شده است. 
موسسه حقوق بشری «ریبرف» انگلیس، که مسائل مشابه را پیگیری می کند، درباره (پرونده) محمد رمضان گفت: تحقیقات درباره بدرفتاری با وی، اوایل امسال آغاز شد، و نتایج نشان داد رفتار با وی بسیار بسیار اهانت آمیز و خلاف معیارهای بین المللی بوده است.
موسسه ریبرف ایمیلی را فاش کرد که نشان می دهد مسوولان بلند پایه پلیس آل خلیفه از دبیر «بخش شکایات پلیس ایرلند شمالی» درباره چگونگی برخورد با شکایات مطرح شده علیه پلیس مشورت خواسته اند. 
بر اساس ایمیل هایی که موسسه ریبرف بدست آورده است، در این دیدار ماجرای کشته یا زخمی شدن افراد بدست پلیس و چگونگی تماس با خانواده های قربانیان در اینگونه موارد، مورد بررسی قرار گرفت. 
مایا فوا، مدیر موسسه ریبرف گفت: اینکه انگلیس چگونگی توجیه مرگ بازداشت شدگان را به پلیس بحرین آموزش دهد بسیار هولناک است.
وی افزود: پلیس بحرین افراد بیگناهی مثل محمد رمضان را شکنجه کرد تا به دروغ به جرائمی که مجازات آن اعدام است اعتراف کنند و بستگان این افراد را که قصد شکایت داشتند نیز تهدید کرد.