پایگاه مصری فیتو نوشت: عزل محمد بن نایف ولیعهد (سابق) عربستان برای ناکام گذاشتن طرح امیر قطر در افشای واگذاری قدرت به محمد پسر سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان بود.

به گزارش مرور نیوز، فیتو روزچهارشنبه نوشت: با اینکه عربستان همواره از بیان علت اصلی اختلافش با تمیم بن حمد امیر قطر طفره رفته است؛ اما هدف اصلی ریاض از انزوای سیاسی قطر و مسدود کردن سایت ها و فیلتر کردن رسانه های این کشور در واقع برای این بود که طرح کودتا درعربستان وعزل بن نایف به آرامی وبه دور از هر گونه جنجال توسط رسانه های قطری انجام شود.
سایت مصری افزود: اطلاعات موجود همچنین نشان می دهد که حکومت عربستان از هماهنگی بن نایف با امیر قطر برای سرنگون کردن محمد بن سلمان پسر پادشاه اطلاع داشته است.
به گفته ناظران اختلافات بین قطر وعربستان زمانی بالا گرفت که ریاض اطلاعات موثقی از دخالت قطر در امور داخلی خود با هدف ایجاد درگیری بر سر قدرت بین محمد بن نایف و محمد بن سلمان و بسیج شدن رسانه های قطری درحمایت از بن نایف بدست آورد.
بن نایف وتمیم در بسیاری از امور با هم هماهنگ بودند، بخصوص که در رسانه های داخلی عربستان اخبار بن نایف را منتشر نمی کردند وهمواره محمد بن سلمان در صدر اخبار قرار داشت تا مقدمات لازم برای ولیعهدی و جانشینی پدرش فراهم شود.
سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان امروز در فرمانی 'محمد بن نایف' را از ولایتعهدی برکنار و 'محمد بن سلمان' را به عنوان ولیعهد تعیین کرد.
سلمان همچنین اعلام کرد که مراسم بیعت با پسرش به عنوان ولیعهد جدید، امشب در مکه انجام می شود.